אופנועים עם חלקים מצמחים
נראה שהונדה (Honda) לא רק מהמרת על האופנועים החשמליים שלה בשביל להגיע למטרה האמביציוזית של ניטרליות פחמן מלאה עד שנת 2050. החברה היפנית הולכת כמה צעדים קדימה ומתכננת להחליף רכיבי גוף ורכיבי מעטפת סטנדרטיים באופנועים ברכיבים שיוצרו מאלטרנטיבה ידידותית לסביבה, וליתר דיוק - צמחים.
אופנועים וקטנועים חשמליים הם חלק מרכזי בתוכנית העסקית של הונדה לשנים הקרובות. לפני זמן קצר הודיעה החברה כי הקטנועים החשמליים EV Fun ו-EV Urban יושקו באירופה בקרוב.
מעבר לשגרה חשמלית הוא רק חלק אחד קטן בפזל הסביבתי מבחינת המותג היפני. הונדה מאמצת גישה של "פעולה משולשת בדרך לאפס פליטות" (Triple Action to Zero). הונדה מתכננת להפעיל את תהליכי הייצור תוך כדי שימוש בחומרים ובאלמנטים מתחדשים, ולהפיק את כל חומרי הגלם הטכניים ממקורות ממוחזרים ומתחדשים.
עוד בשנת 2023 אמר סגן הנשיא של הונדה אמריקה, ג'יי ג'וזף (Jay Joseph): "הקונספט פשוט מאוד. לא נצטרך לחפור בורות באדמה בשביל להגיע לחומרי גלם ומקורות אנרגיה שעלולים להיגמר. גם לא נצטרך לקבור חומרים ואלמנטים באדמה ברגע שהם מגיעים לסוף מחזור השימוש שלהם." המטרה המרכזית של הונדה היא לייצר כלי רכב נקי, בטוח ונוח.
הונדה פיתחה תוכנית מיחזור בת שלושה שלבים. לפי התוכנית, חומרי פלסטיק ממוחזרים וחומרים שמקורם בצמחים ישולבו בתהליכי הייצור והבנייה של חלקים חיצוניים ומעטפות אופנועים. החברה היפנית כבר עובדת על שלבי המיחזור שלה. חלקי ברזל ורכיבים שניזוקו ונזרקו על ידי ספקים ומוסכים עוברים תהליך של מיחזור ועיבוד חוזר. שאריות הברזל נהפכות לחלקים שישמשו אופנועים חדשים, החל במיתקנים למושבים וכלה בתאי מטען חדשים.
הכוכב האמיתי של השיטה החדשה הוא חומר שנקרא דורה-ביו (Durabio). מדובר בשרף פוליקרבונט שיוצר על ידי קבוצת פיתוחים כימיים של מיצובישי (Mitsubishi Chemical Group) ומסופק להונדה. החומר מופק מחלקי צמחים שאינם אכילים ובעל קשיחות ועמידות למזג האוויר באותה רמה כמו חומרי פלסטיק רגילים. דורה-ביו הוא חומר שקוף, נקי מבחינה אופטית ועמיד לשריטות. כך הוא נהפך לחומר ייצור אופטימלי לשמשות ולעדשות לפנסי ראש. החומר הטבעי, שמגיע מצמחים של תירס (בעיקר עלים), מספק סטנדרט גבוה לייצור של מעטפות וכנפיים של אופנועים.