מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 240
לעמוד קודם

דוקאטי XDiavel

04/03/2025
זמן קריאה: 1.5 דק'

חברת האופנועים דוקאטי (Ducati) משיקה גרסה חדשה של אופנוע הכביש העוצמתי והפופולרי XDiavel. האופנוע האדום עם העיצוב הספורטיבי הנועז, שכבר זכה לכינוי "מכונת השטן" בקרב רוכבים וחובבים, מקבל מנוע עם שני צילינדרים נוספים. השיפור הטכני הזה בוודאי מעלה את המספרים. עם זאת האופנוע החדש שוקל אפילו פחות מהגרסאות הקודמות.

האופנוע החדש, שיהיה זמין לקנייה אצל ספקים רשמיים של דוקאטי מחודש מאי הקרוב, אמור להחליף את דגם 1260 היוצא. הוא מחליף את המנוע המקורי של החברה, טסטה סטרטה (Testastretta) בנפח של 1,262 סמ"ק במנוע גראן טוריזמו (Gran Turismo). למנוע החדש קצת פחות נפח (1,158 סמ"ק), אך בזכות מבנה עם ארבעה צילינדרים, ההבדל לא ממש מורגש. XDiavel נשאר עוצמתי ומהיר בדיוק כמו בגרסתו הקודמת.

זה כבר האופנוע החמישי מתוך הדגמים החדשים של החברה האיטלקית שמקבל את המנוע החדש. האופנועים האחרים הם שלושת הדגמים של מולטיסטרדה (Multistrada) ואופנוע דיאבל V4 הסטנדרטי.

לאופנוע 166 כ"ס ומומנט של 126 ניוטון-מטרים. למרות שיש לו פחות כוחות סוס מדגמי 4V אחרים, המומנט הרבה יותר מאוזן וקבוע. המעבר של האופנוע למנוע עם ארבעה צילינדרים חוסך מאמצי תחזוקה רבים. החלפות שמן יבוצעו פעם ב-15 אלף קילומטרים, ושירות שגרתי של בדיקה וניקוי בוכנות, שנחשב אחד היקרים, נדרש רק כשהאופנוע מגיע ל-60 אלף קילומטרים.

לאופנוע שלדת אלומיניום קלה עם זרוע מסתובבת, גם היא מאלומיניום. בניגוד לטרנד הטכני העולה בשנים האחרונות בתחום, של יצרני אופנועים שמתקינים זרועות מסתובבות דו-צדדיות, דוקאטי עדיין בוחרת באופציה החד-צדדית. המשקל הפעיל של האופנוע הוא 229 קילוגרמים.

מבחינת המבנה הטכני, מתלי האופנוע מאריכים את המהלך ב-25 מ"מ בשני הצדדים. המתלה הקדמי מחובר למזלג הפוך, עם מהלך מתלה של 120 מ"מ. בולם זעזועים אחורי מספק 145 מ"מ של מהלך מתלה. במערכת הבלימה בלמי דיסק ברמבו סטילמה (Brembo Stylema).

לאופנוע החדש ארבעה מצבי רכיבה ומסך מולטימדיה עם אופציית התחברות לטלפונים חכמים ומכשירים חיצוניים. בחבילה של מערכות העזר הטכנולוגיות בלימת ABS, בקרת גרירה, בקרת שיגור ומערכת בקרת שיוט.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן