מגה דו
ניוזלטר מגה דו
מגה דו גיליון 242
לעמוד קודם

אופנועי עירוני מבית QJ

02/04/2025
זמן קריאה: 1 דק'

תחום האופנועים העולמי משתנה בקצב מהיר, ואופנועים עירונים קומפקטיים נמצאים בחזית השינוי. מה שהתחיל בזמנו כנישה עם דגמים כגון הונדה גרום (Honda Grom) וקווסאקי 125 (Kawasaki 125), נהפך לענף אופנועים רציני שמושך רוכבים מכל העולם. אופנועים עירוניים משלבים נגישות כלכלית וטכנית וחוויית רכיבה מהנה. אחד הגורמים המרכזיים בהתפתחות של תחום זה הוא תעשיית האופנועים מסין. אופנוע חדש מבית QJ Motor, SRK 125 E, הוא דוגמה מדויקת להתפתחות ה"מיני-אופנועים" והשפעתם על תעשיית הרכיבה כולה.

QJ הוא יצרן האופנועים הגדול בסין נכון להיום. לחברה יש כל המשאבים בעולם בשביל להיהפך לאחד השמות המרכזיים בענף הדו-גלגלי כבר בשנים הקרובות. מותג האופניים פועל כחלק מקבוצת צ'אנז'אן (Qianjiang Group), שבבעלותה נמצא גם מותג האופנועים בנלי (Benelli). בשנים האחרונות הקבוצה מחפשת את מקומה בשוק האופנועים האירופי ומייצאת דגמים מעניינים רבים. אופנועי QJ זמינים לרכישה במדינות רבות באירופה ואסיה, והרחבת הפעילות של החברה ליבשות אחרות נראית כמו עניין של זמן בלבד.

ממבט ראשון, SRK 125 E עשוי להיראות מהיר ואקזוטי יותר, ויש לכך סיבה טובה. מבחינת העיצוב הוויזואלי, האופנוע יוצר בהשראת דגם הכביש העוצמתי MV אגוסטה סופר ולוצ'ה (MV Agusta Superveloce). אפשר לראות את הדמיון לאגוסטה במגוון חלקים ורכיבים, מהצורה של הפנס הקדמי והמעטפת ועד לכנפיים קטנות בצדדים. הדמיון אינו מקרי: QJ ו-MV אגוסטה עבדו יחד על כמה פרויקטים משותפים.

מבחינה טכנית, לאופנוע מנוע עם צילינדר אחד בנפח 125 סמ"ק ובעוצמת 9.3 כ"ס. הוא מספק 9.8 ניוטון-מטרים. מהמספרים אפשר להסיק שלמרות שהאופנוע נראה כמו גרסה קטנה של הונדה גרום או CFMoto פאפיו (Papio), ברמה הטכנית הוא הרבה יותר קרוב לקטנוע. לאופנוע גלגלים בגודל 12 ו-10 אינץ', עם בלמי דיסק בשני הצדדים. המתלה מורכב ממזלג טלסקופי הפוך מלפנים ובולם זעזועים כפול מאחור.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן