בקשה לתביעה ייצוגית: אין במלאי חלקי חילוף לאופנוע
בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד חברת אלבר מוטו באמצעות אלבר ציי רכב (ר.צ.) מראשל"צ. אלבר מוטו מייבאת לישראל את מותג הקטנועים הבינלאומי DIALIM, והיא גם הזכיינית של מותג האופנועים הארלי דוידסון.
המבקש, אייל חכימיאן תושב מבשרת ציון, רכש ומחזיק רכב דו-גלגלי מתוצרת DIALIM, דגם SZ2BG, אשר ייבאה אלבר מוטו מדרום קוריאה ועלה לכביש בחודש פברואר 2021.
לדבריו, בחודש מרס אשתקד פנה לטיפול באופנוע הדיאלים שבבעלותו. למרבה ההפתעה נמסר לו מהמוסך, כי אין במלאי חלקי חילוף לאופנוע, אשר כל אחד מהם בפני עצמו חשוב לשימוש התקין באופנוע, ובמיוחד החלף "דיסק בלם אחורי" - רכיב בטיחותי בסיסי אשר החלפתו נחוצה כדי לעבור בדיקת רישוי שנתית לאופנוע, ובלעדיו אי אפשר להשתמש באופנוע והוא מושבת לחלוטין.
לדברי המבקש, לא מדובר בחסר או בתקלה נקודתית בחלק אחד או לפרק זמן קצר, שכן חלקים אלו כלל לא מסופקים, וחלקים אחרים חסרים כשנה לפחות. לפיכך אין ספק כי מדובר במדיניות של אי יבוא ו\או אספקה ולא בטעות נקודתית.
לטענת המבקש, מאז חודש מרס אשתקד ועד היום, אלבר מוטו אינה מספקת חלפים לאופנוע שלו - חלפה כשנה מאז דרש את חלקי החילוף - וזאת משיקולי תועלת כלכלית סובייקטיבית ובניגוד לדין.
עוד אמר, כי עקב אי אחזקת המלאי ואי אספקת החלפים לאופנועו, האופנוע עומד כאבן שאין לה הופכין, ולא נעשה בו שימוש כלל. הוא גם לא יכול לעבור כאמור את בדיקת הרישוי השנתית ולעלות לכביש ללא דיסק בלם.
המבקש מדגיש, כי יש לו עסק למשלוחים והשבתת האופנוע גורמת לו נזקים ממוניים זאת נוסף על מחיקת הערך של האופנוע. לדבריו, אילו היה יודע כי אלבר מוטו אינה מתכוונת לספק את המינימום הנדרש בעניין חלקי חילוף, הוא לא היה רוכש את האופנוע מלכתחילה.
לדברי המבקש, חברת אלבר מוטו מודעת להפסד הכספי שעלול להיגרם לה מפרסום התנהלותה לגבי אי אספקת חלפים, שכן רבים יבינו מה האיכות האמיתית של המוצר, ועקב כך החברה אינה מצהירה על העניין בפני צרכניה אלא מפרסמת ברגיל את מותג כלי הרכב באתר שלה.
בבקשה נאמר, כי על פי נתוני פרסומים וכתבות בנושא נראה, כי מאז שנת 2018 מכרה אלבר מוטו 807 כלים לפחות. שווי אופנוע זה לפי מחירון לוי יצחק הוא 14,323 ש"ח.