חוקי פרסום חדשים לג'אנק פוד
מסוף השנה הבאה תנהיג בריטניה חוקים חדשים שיאסרו פרסום טלוויזיוני ואון ליין של מוצרים המוגדרים כלא בריאים לפני תשע בערב. הגבלות אלה נועדו להגן על ילדי בריטניה מהרגלי אכילה לא בריאים ולשפר את הבריאות הלאומית.
לאחר שיח ציבורי הוחלט להחיל הגבלה זו על מזונות עשירים בשומן, במלח ובסוכר. הצגת החומר הפרסומי תתאפשר רק בין תשע בערב לחמש וחצי לפנות בוקר. הגבלות אלה לא חלות על מוצרים בריאים כגון דבש, שמן זית ואבוקדו.
ההגבלות חלות על עסקים שלהם יותר מ-250 עובדים ומייצרים מוצרים לא בריאים. חברות קטנות יותר יורשו להמשיך לפרסם את כל מוצריהן ללא הגבלה. הסיבה לכך היא שהממשלה מכירה בקושי של חברות אלה עקב מגפת הקורונה. ללא פרסום, חברות אלה לא יוכלו להגיע ללקוחות. ההגבלות באינטרנט יחולו רק על פרסומות בתשלום. החברות יורשו לפרסם את מוצריהן באתרי הבית שלהן, בבלוגים, במדיה החברתית שלהן ובאפליקציות.
ניתוח נתונים שערכה הממשלה הבריטית מספטמבר 2019 מלמד שכמעט חצי (47.6%) ממוצרי המזון שפורסמו בערוצי הטלוויזיה היו עשירים בשומן, במלח ובסוכר. נתון זה עלה לכמעט 60% בין שש לתשע בערב. ההערכה הייתה שטווח השעות הזה הוא שעות צפיית השיא של ילדים.