מגה מזון
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

ענקיות תעשיית המזון צפויות לחתור למיזוגים

26/03/2024
זמן קריאה: 1 דק'

ככל שענף המזון והמשקאות ממשיך להתפתח, שחקנים גדולים כגון מונדלז אינטרנשיונל וג'נרל מילס מתכוננים לתנופה של פעילות מיזוגים ורכישות בשנת 2024. מונדלז אינטרנשיונל כבר עוסקת בדיונים פעילים וחברות CPG אחרות עוקבות, ונראה שהתיאבון לעסקאות אסטרטגיות חזק מתמיד.

המגזר, הידוע באופן מסורתי ברכישות מונומנטליות, העביר את המיקוד שלו בשנים האחרונות לעסקאות קטנות וממוקדות המכונות עסקאות "התקפה". רכישות אסטרטגיות מאפשרות לחברות לחזק את נוכחותן בקטגוריות ספציפיות בלי להיכנס לחובות מוגזמים או לנווט במורכבות של שילוב עסקים חדשים.

בוועידת Consumer Analyst Group של ניו יורק בפלורידה, הדגישו בכירי התעשייה את המשך הפופולריות של עסקאות קטנות יותר והביעו נכונות לנצל הזדמנויות כשהן מתעוררות.

דירק ואן דה פוט, מנכ"ל Mondelez International, הדגיש את הגישה הפרואקטיבית של החברה, וחשף יעדים פוטנציאליים. עם רקורד של תשע רכישות מאז 2018, בכלל זה מותגים בולטים כגון Tate's Bake Shop ו-Clif Bar, מונדז אינטרנשיונל נשארת על המשמר ומעריכה עשרות יעדי מיזוג ורכישה פוטנציאליים מדי שנה.

עסקאות של מיליארדי דולר עלו לכותרות בשנים האחרונות, וההתמקדות הייתה בעיקר במילוי פערים ספציפיים בתיקים קיימים. הרכישה של J.M. Smucker של Hostess Brands ורכישת Sovos Brands של Campbell Soup מדגימה מגמה זו, עם דגש אסטרטגי בהרחבת קטגוריות הפינוק.

עם זאת לא כל הרכישות עצומות. הרכישה האחרונה של הרשי של פעילות פופקורן משקפת מגמה של רכישות קטנות יותר וממוקדות, שנועדו להגביר את יכולת הייצור ולעמוד בהעדפות הצרכנים המתפתחות.

לואיס ביסקוטי, ראש קבוצת המזון והמשקאות במרקום, מדגיש את הגישה הזהירה שאימצו חברות CPG. במקום מהלכים נועזים, החברות צפויות לתעדף רכישות אסטרטגיות בקטגוריות אופנתיות כגון חטיפים ומזון קפוא.

התעשייה מנווטת בין האתגרים וההזדמנויות, אבל דבר אחד ברור: פעילות מיזוגים ורכישות תמשיך לעצב מחדש את נוף המזון והמשקאות ולהניע חדשנות וצמיחה בשוק המתפתח ללא הרף.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן