מגה מזון
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

קרפור מורידה מוצרים מהמדפים

15/01/2024
זמן קריאה: 0.5 דק'

רשת המזון הבינלאומית קרפור (Carrefour) הכריזה, כי היא מפסיקה למכור מוצרים מסוימים בנקודות המכירה שלה בכמה מדינות אירופיות. מדובר בחטיפי לייס (Lays) ובמשקאות המוגזים המתוקים פפסי (Pepsi) ו-7up. הסיבה להפסקת המכירה, לטענת הרשת, היא ירידות חדות בביקוש למוצרים והבדלי מחירים קריטיים במוצרים הספציפיים בין רשתות המזון.

מ-4 בינואר, חנויות קרפור בצרפת, באיטליה, בספרד ובבלגיה מציגות הודעת אזהרה מיוחדת על המדפים שעליהם ממוקמים המוצרים מבית תאגיד פפסי קו (PepsiCo), שאחראי לייצור ואספקה של כל מותגי המזון המדוברים.

ההחלטה של קרפור נוגעת ליותר מ-9,000 חנויות שפרוסות בארבע המדינות המוזכרות. חנויות וסופרמרקטים של קרפור בצרפת, באיטליה, בספרד ובבלגיה הם כשני שלישים מכל נקודות המכירה של הרשת. לפי דוח שנתי עדכני, לקרפור יותר מ-14 אלף חנויות מזון בכל העולם.

צרפת ידועה בחוקים וברגולציות בכל מה שקשור לענף המזון. חוקי המדינה מחייבים רשתות מזון לקיים משא ומתן מול ספקי מזון בכל שנה. המדיניות אמורה לחזק את הענף החקלאי של המדינה. על רקע האינפלציה ועליית מחירים בענף בשנה האחרונה, המשא ומתן בין הרשתות לחקלאים הביא לעליות מחירים ניכרות. גם בגרמניה ובלגיה שיתוף פעולה בין רשתות המזון לחקלאים ולספקים נפגע בעקבות אינפלציה בענף המזון.

גורמים רשמיים בפפסי קו התייחסו למשא ומתן מול קרפור: "אנחנו מנהלים שיחות מול הרשת כבר כמה חודשים, ונמשיך במשא ומתן הכלכלי בתקווה להבטיח זמינות של המוצרים שלנו ללקוחות."

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן