מגה מזון
חדשות
חדשות פיננסים
לעמוד קודם

נמשכת הצמיחה המואצת של טופ גאם

01/12/2024
זמן קריאה: 4 דק'

TopGum (טופ גאם), חברה מובילה בשוק תוספי התזונה בצורת סוכריות גומי, מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2024 ומציגה את הרבעון השלישי הטוב בתולדותיה בכלל ובמגזר תוספי התזונה בפרט.

ברבעון השלישי הגיעו הכנסות טופ גאם ל-14.9 מיליון דולר - גידול ניכר של כ-32% יחסית להכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע הן מזינוק חד במכירות של מגזר תוספי התזונה, בשיעור של 42%, והן מגידול של 19% במגזר הממתקים. ההכנסות מהמכירות בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלו ב-20% בערך לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בעקבות הגידול במכירות האמיר גם הרווח הנקי של החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה, ב-40% בערך. החברה רשמה גם גידול של כ-26% ב-EBITDA המתואם יחסית לתשעת החודשים הראשונים אשתקד, וגידול של כ-60% ברבעון השלישי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

בחברה מציינים, כי הגידול ברווחים הושג על אף התעצמות המלחמה בגבול הצפון ומול איראן, אשר השפיעה על מרווחי הייצור של החברה הן מבחינת שרשרת האספקה - פגיעה ביעילות הייצור - והן מבחינת העלייה החדה במחירי השילוח הבינלאומי מישראל ואליה. עוד מציינים בחברה בהקשר זה, כי ברבעון השלישי חל גידול חד-פעמי בהוצאות ההנהלה בשל חילופי גברי בהנהלת החברה.

ברבעון השלישי של השנה המשיכה החברה ליישם את אסטרטגיית הצמיחה המואצת שלה, המתמקדת בתוספי תזונה Tailor-Made בצורת סוכריות גומי. המכירות ברבעון השלישי במגזר תוספי התזונה הגיעו לתשעה מיליון דולר, והוא הרבעון השלישי המוצלח ביותר של החברה מאז היווסדה. שיעור המכירות של תחום תוספי התזונה מסך מכירות החברה הגיע ל-60% מהמכירות לעומת 56% ברבעון המקביל אשתקד.

טופגאם צופה צמיחה דו-ספרתית בשיעור גבוה בתחום תוספי התזונה גם בהמשך השנה, על אף הקשיים הכרוכים בהימשכות המלחמה.

לחברה צבר הזמנות של תוספי תזונה המיועד לאספקה ברבעונים הקרובים, שהגיע גם הוא לשיא - 19 מיליון דולר נכון למועד הדו"ח לעומת 11.2 מיליון דולר במועד המקביל אשתקד.

בהתאם לאסטרטגיה של טופ גאם, עיקר הגידול במכירות של החברה בתחום תוספי התזונה הוא של מוצרי Tailor-Made, כלומר מוצרים שפותחו במיוחד ללקוחות ספציפיים בהתאם לדרישותיהם, וכן של מוצרים מבוקבקים (כלומר נמסרים ללקוח כשהם ארוזים בבקבוק ומוכנים למכירה לצרכן הקצה, להבדיל ממכירה בתפזורת), תוך שימת דגש במכירת מוצרים חדשים וחדשניים ללקוחות אסטרטגיים.

מכירות מוצרי Made Tailor צמחו בשיעור גבוה של כ-40% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והגיעו ל-6.7 מיליון דולר. שיעור חלקם של הלקוחות האסטרטגיים מתוך סך ההכנסות של החברה בתחום התוספים גדל ב-55% בערך והגיע לשיעור של 48% בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2024. בערכים נומינליים הגיעו המכירות ללקוחות האסטרטגיים בתשעת החודשים הראשונים ל-13.5 מיליון דולר.

גם מכירות המוצרים המבוקבקים - שבהם שמה החברה דגש כחלק מהאסטרטגיה להציע ללקוחות מענה מקצה לקצה כאספקת מוצר מוגמר, ארוז ומוכן למכירה לצרכני הקצה - צמחו מ-6.1 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 ל-14.4 מיליון דולר בתקופת הדיווח. מדובר בגידול חד בשיעור של 137%. שיעור המוצרים המבוקבקים צמח ל-51% מהמוצרים לעומת כ-30% בתשעת החודשים הראשונים אשתקד.

 

צילום: טופ גאם

 

מפעל הייצור של החברה נמצא בישראל בעיר שדרות, ומשכך הימשכות מלחמת "חרבות ברזל" עדיין משפיעה במידה מסוימת על פעילותו ועל עובדיו, אם כי בהיקפים קטנים מהותית יחסית לרבעונים הקודמים. מוקדם יותר השנה הגישה החברה תביעה למס רכוש בגין כל הנזקים וההפסדים שנגרמו לה בגלל המלחמה שמתנהלת קילומטרים ספורים ממקום מפעלה, ושאותם היא מעריכה ב-60 מיליון שקלים.

עם זאת השלכות המלחמה, ובייחוד העלייה במתיחות מול איראן ולבנון ברבעון השלישי, מקשות את השלמת ההקמה של המפעל החדש, בעיקר בשל אי הגעתם של טכנאים מחו"ל מטעם ספקיות הציוד, שעבודתם באתר היא תנאי הכרחי. למרות זאת החברה צופה, בזהירות המתבקשת, כי הקו הראשון יתחיל לבצע הרצות חלקיות בסוף השנה והרצה מלאה ברבעון הראשון של שנת 2025, ויופעל מסחרית ברבעון השני של שנת 2025.

בתוך כך החברה מדווחת, כי היא נמצאת בעיצומו של מהלך לרכישת פעילות בצפון אמריקה, אשר תאפשר לה למקסם את פעילותה בשוק אסטרטגי זה שהוא הגדול בעולם לתוספי תזונה, בין השאר באמצעות הרחבת מעגל לקוחותיה האסטרטגיים והגדלת הצעת הערך ללקוחותיה הקיימים בצפון אמריקה, שכיום מקבלים את שירותי הבקבוק והאחסון מצד שלישי.

אייל שוחט, מנכ"ל טופ גאם, מסר: "הרבעון השלישי הוא הרבעון השלישי ברציפות שבו לחברה תוצאות שיא יחסית לרבעון המקביל אשתקד. ברבעון זה המשיכה החברה לממש את אסטרטגיית הצמיחה המהירה שלה, תוך גידול ניכר בתחום תוספי התזונה בכלל ובקרב לקוחותיה האסטרטגיים בפרט. תוצאות החברה מרשימות במיוחד כאשר מפעלי החברה, הן הנוכחי והן זה שבהקמה, נמצאים בעיר שדרות, קילומטרים ספורים מאזור לחימה פעיל, ולנוכח האופי הבינ"ל של פעילות החברה, המושפעת מהמתיחות הגוברת עם איראן וחיזבאללה."

חגי שטדלר, יו"ר טופ גאם, מסר: "החברה ממוקדת בהשלמת מספר יעדים אסטרטגיים שיאפשרו את המשך הצמיחה המואצת שלה בשנים הקרובות: השלמת המפעל החדש בשדרות, שאמור בשלב ראשון יותר מלהכפיל את יכולת הייצור של החברה, ובשלב השני לאפשר ייצור של מוצרים תחת רגולציית פארמה; השלמת רכישה של פעילות יצרנית בצפון אמריקה; מאמץ להמשך צמיחה מואצת מול לקוחות קיימים וחדשים תוך התמודדות עם הסנטימנט האנטי ישראלי הגובר ותיוג ישראל כאזור מלחמה בסיכון גבוה; ולבסוף המשך פיתוח מוצרים חדשניים פורצי דרך, בין השאר באמצעות טכנולוגיית המיקרו-אנקפסולציה של החברה. מיקוד החברה ביעדיה האסטרטגיים עם מחויבות והשקעה של העובדים והמנהלים, יביאו את החברה להישגים מרשימים גם בהמשך הדרך."

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן