מגה מזון
חדשות
חדשות פיננסים
לעמוד קודם

קבוצת טיב טעם מסכמת רבעון ראשון

14/06/2023
זמן קריאה: 2 דק'

קבוצת טיב טעם מסכמת את הרבעון הראשון של שנת 2023 עם צמיחה ושיפור בפרמטרים התפעוליים.

הכנסות מגזר קמעונאות המזון הסתכמו ב-324 מיליון ש"ח בהשוואה ל-311.9 מיליון ש"ח ברבעון המקביל, עלייה של כ-3.9%. העלייה מיוחסת להמשך התחזקות ערוץ האון ליין, לפתיחת חנויות חדשות ולגידול במספר חברי המועדון.

הפדיון והפדיון למ"ר בחנויות זהות גדל ברבעון ב-2.6%.

סך ההכנסות במגזר התעשייה הסתכמו ברבעון ב-100.7 מיליון ש"ח בהשוואה ל-84.2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול בשיעור של 19.6%. הגידול מיוחס הן לגידול בקטגוריות גבינות ומוצרי חלב, דגים ופירות ים קפואים ויין ואלכוהול והן להכנסות ממוצרי מעדני זילבר (בשר תרמי, טרי וקפוא). התוצאות העסקיות של מעדני זילבר אוחדו לראשונה עם קבוצת טיב טעם ברבעון זה.

סך הכנסות הקבוצה ברבעון היו 394.6 מיליון ש"ח בהשוואה ל-367 מיליון ש"ח ברבעון המקביל, גידול בשיעור של כ-7.5%.

הרווח הגולמי של מגזר קמעונאות המזון הסתכם ב-108.2 מיליון ש"ח (33.4% ממחזור ההכנסות) בהשוואה ל-99.6 מיליון ש"ח (31.9% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל, עלייה של כ-8.6%. הגידול נובע בעיקר מעלייה במכירות ומעדכון מחירים ללקוחות, תמהיל מוצרים והתחזקות מוצרי ישרקו ברשת.

הרווח הגולמי של מגזר התעשייה הסתכם ב-22 מיליון ש"ח (כ-21.9% ממחזור ההכנסות) בהשוואה ל-21.4 מיליון ש"ח (כ-25.4% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל. הירידה בשיעור הגולמי נבעה מספיגת התייקרות של חומרי הגלם ומאי עדכון המחירונים ללקוחות. עדכון המחירונים נעשה בתחילת חודש מרס.

הרווח הגולמי של הקבוצה ברבעון הסתכם ב-129.5 מיליון ש"ח (כ-32.8% ממחזור ההכנסות) בהשוואה ל-120.6 מיליון ש"ח (כ-32.9% ממחזור ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-7.4%.

 

צילום: אסף לב, רמי זרנגר

 

הרווח התפעולי של החברה ברבעון עלה ב-1.8% יחסית לרבעון המקביל אשתקד. הוא הסתכם ב-21 מיליון ש"ח בהשוואה ל-20.6 מיליון ש"ח. הרווחיות התפעולית ירדה ל-5.3% מהיקף ההכנסות לעומת כ-5.6% ברבעון המקביל. הקיטון בשיעור הרווח התפעולי נובע ממגזר התעשייה בשל גידול בעלויות, התחזקות שע"ח וגידול בהוצאות הנובעות מרכישת זילבר.

ה-EBITDA הסתכם ב-46.4 מיליון ש"ח בהשוואה ל-44 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-5.6%. הגידול נובע מעלייה ברווח התפעולי כמפורט לעיל.

הרווח הנקי לתקופה הסתכם ב-10.3 מיליון ש"ח בהשוואה ל-11.6 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-11.2%.

מועדון הלקוחות גדל ב-14% יחסית לאשתקד וכולל כ-503 אלף חברים.

החברה תחלק דיבידנד רבעוני בסך 3.1 מיליון ש"ח אשר ישולם בחודש יוני.

חגי שלום, המנכ"ל ובעל השליטה מסר: "אנו מסכמים רבעון נוסף של המשך צמיחה ושיפור בפרמטרים התפעוליים. במגזר הקמעונאות גדלנו בכל הפרמטרים, מעבר לתוכניות העבודה שלנו, על אף מגמת ההתייקרויות במשק. גם בתקופה זו הקפדנו על ניהול הוצאות הדוק, ואנו ממשיכים לחזק את מנועי הצמיחה באון ליין ובמועדון הלקוחות תוך שמירה על התוכנית האסטרטגית הכוללת שינוי בתפיסת המחיר.

"בתחום התעשייה, איחדנו לראשונה את תוצאותיה העסקיות של מעדני זילבר. הרווחיות הושפעה מהוצאות נלוות להעברת המפעל. אנו מעריכים שנראה את פירות הסינרגיה מהמחצית השנייה של השנה."

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן