מגה מזון
חדשות
חדשות פיננסים
לעמוד קודם

שופרסל: תוצאות כספיות לרבעון ראשון

29/05/2023
זמן קריאה: 3.5 דק'

שופרסל דיווחה על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2023. הכנסות הקבוצה הסתכמו ב-3.7 מיליארד ש"ח בהשוואה ל-3.5 מיליארד ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בשיעור של 6.3% נובע מהשפעת הגידול בפעילות השוק העסקי (B2B), מאיחוד פעילות הסטוק אשר נרכשה בחודש אוגוסט 2022, ובין היתר מעונתיות (בשנת 2023 חל ערב חג הפסח ב-5 באפריל לעומת שנת 2022 שבה חל ב-15 באפריל). המכירות בסניפים זהים בקבוצה גדלו בשיעור של 3.8% ובשיעור של 4.7% במגזר הקמעונאות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון הסתכם במיליארד ש"ח שהם כ-27.0% מההכנסות בהשוואה ל-925 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, שהיו כ-26.4% מההכנסות. הגידול נובע בעיקר מעלייה במכירות של מגזר הקמעונאות ומכניסת פעילות הסטוק אשר נרכשה בחודש אוגוסט 2022.

ה-EBITDA לרבעון הסתכם ב-373 מיליון ש"ח בהשוואה ל-316 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד - כ-10% מסך הכנסות הקבוצה בהשוואה ל-9% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון הסתכם ב-151 מיליון ש"ח שהם כ-4.1% מהכנסות הקבוצה, בהשוואה ל-102 מיליון ש"ח שהיו כ-2.9% מהכנסות הקבוצה ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח התפעולי משתקף בשלושת מגזרי הפעילות של הקבוצה.

בשנת 2022 יישמה החברה תוכנית התייעלות כדי להתמודד עם התחרות העתידית ולשפר את התוצאות הכספיות של החברה.

הרווח הנקי ברבעון הראשון צמח ב-144% והסתכם ב-66 מיליון ש"ח שהם כ-1.8% מההכנסות, בהשוואה ל-27 מיליון ש"ח שהם כ-0.8% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות מגזר הקמעונאות ברבעון הראשון הסתכמו ב-3.45 מיליארד ש"ח בהשוואה ל-3.2 מיליארד ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 7.1% שנבע בעיקרו מגידול בפעילות השוק העסקי (B2B), מאיחוד פעילות הסטוק, ובין השאר מהשפעת עיתוי החג. המכירות במרכזי השילוח ובסניפי שופרסל גדלו ברבעון הראשון השנה ב-5.8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות גדלו ב-4.7%.

 

 

הכנסות רשת Be הסתכמו ברבעון הראשון ב-250 מיליון ש"ח בהשוואה ל-269 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 7.1% אשר נבע בעיקרו מירידה במכירות מוצרי קורונה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בנטרול השפעת המכירות של מוצרי קורונה, הכנסות המגזר ברבעון הראשון השנה גדלו ב-9.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

המכירות בחנויות זהות של Be קטנו ב-7.2% לעומת אשתקד. בנטרול השפעת המכירות של מוצרי קורונה, המכירות בחנויות זהות של Be גדלו ב-10.3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי של רשת Be ברבעון הראשון של שנת 2023 הסתכם בשני מיליון ש"ח לעומת מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

בתחילת השנה מונתה מנכ"לית לרשת Be, להובלת המשך הצמיחה של הרשת, שיפור הרווחיות וקידומה כשחקן מרכזי בשוק הפארם בישראל. זאת בד בבד עם מיקוד בסינרגיה של תחום הפארם בקבוצת שופרסל.

הכנסות מגזר הנדל"ן ברבעון הראשון הסתכמו ב-61 מיליוני ש"ח בהשוואה ל-47 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מהשפעת הרכישה של חברת לב המפרץ ומעליית מדד המחירים לצרכן.

נכון ל-31 במרס 2023, לקבוצה נדל"ן להשקעה בסך 1,381 מיליוני ש"ח לעומת 879 מיליוני ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. העלייה, של 392 מיליון ש"ח, נובעת מרכישת מניות נוספות בחברת לב המפרץ. היתרה נובעת מעלייה בשווי ההוגן ומתוספות והשקעות שוטפות.

במסגרת אסטרטגיית החברה, שלפיה מגזר הנדל"ן ישמש מנוע צמיחה לצד הפעילות הקמעונאית, מ-1 בינואר 2023 שופרסל נדל"ן, בהובלת אורן הוד, ממוקדת בתחום הנדל"ן המניב. הנדל"ן הקמעונאי של החברה (היינו, הסניפים שהחברה שוכרת מצדדים שלישיים) מנוהלים בנפרד במסגרת אגף הנכסים של החברה.

מכירות מגזר הקמעונאות באמצעות שופרסל אונליין ברבעון הראשון הן כ-19.3% מסך המכירות הקמעונאיות לעומת כ-21.9% ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע מהיחלשות השפעת משבר הקורונה.

מרכז השילוח האוטומטי במודיעין, אשר שטחו הכולל הוא כ-43 אלפי מ"ר, החל בפעילות מסחרית ראשונית בחודש מרס 2023.

נתח מכירות המותג הפרטי המשויכות למגזר הקמעונאות היה ברבעון הראשון כ-28.4% מסך מכירות קמעונאות המזון במרכזי השילוח וסניפי שופרסל, והוא כמיליארד ש"ח מסך מכירות קמעונאות המזון לעומת כ-27.6% ברבעון המקביל אשתקד.

איציק אברכהן, יו"ר דירקטוריון שופרסל, ואורי וטרמן, מנכ"ל קבוצת שופרסל, אמרו: "ברבעון המוצלח הציגה הקבוצה צמיחה ושיפור בכל הפרמטרים התפעוליים בהמשך למהלכים העסקיים שיישמנו בסוף השנה שעברה. השיפור בתוצאות משתקף בגידול בהכנסות תוך התייעלות בהוצאות לעומת הרבעון המקביל אשתקד. תוצאות הרבעון הושפעו משיפור בפעילות הליבה בקמעונאות המזון, מגידול בפעילות השוק העסקי ומהכנסת פעילות הסטוק, ובין היתר, מעיתוי חג הפסח.

"הקבוצה ניצבת כיום בעמדת זינוק לאחר שנה לא קלה שבמהלכה נערכנו לקראת אתגרי השוק העתידיים. שופרסל ממשיכה לבסס את מנועי הצמיחה לצד פעילות הליבה בסניפי הרשת, תוך מיקוד בשיפור הרווחיות, בהאצת פיתוח המותג הפרטי אשר נהפך לאחד המותגים החזקים והפופולריים בישראל, במובילותה בתחומי הסחר המקוון באמצעות שופרסל אונליין ובהמשך שיפור השירות וחיזוק נאמנות הלקוחות במועדון. החברה ממשיכה לפעול במגוון תחומי הצמיחה שלה, בכללם שופרסל לעסקים שמצוי בצמיחה ממשית, רשת,Be רשת הסטוק ופעילות הנדל"ן שמקבלת תנופה."

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן