מגה מזון
כתבות
בריאות ומזון
לעמוד קודם

מחקר חדש על אוכל אורגני

09/06/2022
זמן קריאה: 2.5 דק'

אוכל אורגני צובר פופולריות בשנים האחרונות. יותר ויותר מחקרים ודוחות של ארגוני בריאות עוסקים באוכל בריא ובהשפעתו על אורח החיים של הציבור. גם המחקר החדש בהוצאת קבוצת הארטמן (HARTMAN), העוסקת בפתרונות ידידותיים לסביבה, עוסק בהשפעה הרחבה של מוצרים בריאים וטבעיים ובאופן שהם משתלבים בחיי היום-יום של יותר ויותר אנשים.

המסר המרכזי של המחקר הוא שאוכל אורגני נהפך מנישה בשוק המזון לאחד השחקנים המרכזיים בו. מאכלים ומשקאות בריאים הם כיום סימן איכות ייחודי בשוק המזון כולו.

לפי המחקר, ענף המזון האורגני חווה עלייה חדה בתחילת מגפת הקורונה. על רקע טלטלה בריאותית, הציבור התחיל להתעסק יותר בבריאות שלו, ולפנות את תשומת ליבו למזון בריא ולא מעובד. ההתעניינות הזאת הייתה רחבה יותר בימיה הראשונים של המגפה, כשהמידע עליה היה עוד מצומצם. אנשים רצו להשיג שליטה מלאה על הבריאות והחסינות שלהם בעת מגפה בכל הדרכים האפשריות.

ככה מצא האוכל האורגני את דרכו לתודעה ולמקום גבוה יותר בסדרי העדיפויות של הקהל הרחב.

המוצרים האורגניים נעשים נגישים יותר לקהל הרחב. רשתות המזון וחנויות קטנות פרטיות מציעות מגוון מוצרים טבעיים ואורגניים שכל הזמן גדל ומתרחב. למרות שהטרנד לייצור האוכל הבריא ירד קצת בעיצומה של המגיפה, הביקוש אליו דווקא גדל. הרבה מזה הודות לתרבות אורח החיים הבריא שצוברת תאוצה, שההיקף שלה התרחב גם לעניינים של הגינות חברתית, זכויות העובדים וצדק סביבתי. כל אלה יוצרים נוף אורגני ציבורי שכל הזמן מתפתח.

 

 

אוכל ומשקאות אורגניים נעשים לחלק מהיום-יום ונמצאים כבר כמעט בכל ענף המזון שנגיש לציבור. לפי המחקר, כ-82% ממשתתפי המחקר ענו שהם צורכים מזון אורגני מדי פעם. ילידי דור המילניום (בני 40-25) הם בראש הרשימה של רכישה וצריכה של מזון בריא, ו-47% מהם משתמשים במוצרים האורגניים לפחות פעם בשבוע.

האופציות בשוק האורגני כל הזמן מתרחבות, והדבר יצר את פרדוקס הבחירה. הצרכן מוצא את עצמו בדילמה חדשה: פעם הבחירה הייתה בין מוצר אורגני למוצר מעובד. היום, כשנכנסים לענף האורגני, יש אינספור אופציות שצריך לבחור ביניהן.

נקודה נוספת שמעלה המחקר היא שהאוכל האורגני נעשה הרבה יותר נגיש בשנים האחרונות, הן מבחינת הנגישות שלו דרך מספר ערוצי גישה והן בזכות הירידה בתקרת המחירים. זאת למרות שעלות המזון האורגני היא עדיין מכשול כלכלי ללא מעט לקוחות.

גישה למזון האורגני היא שער נוח למעבר לאורח חיים בריא ולצריכת מזון באופן שוטף. מוצרי חלב ובשר נשארים מזון מפתח לאורח חיים המבוסס על מוצרים אורגניים, ומשם זה כבר מתפתח לשימוש במוצרים כגון מזון לתינוקות או מזון מבוסס צמחים.

המחקר של חברת הארטמן מגיע למסקנה שמכירות המוצרים האורגניים ממשיכות במגמת העלייה במשך עשורים. יותר ויותר צרכנים מקבלים על עצמם אחריות לבריאותם. הציבור מכיר יותר לעומק את המזון הבריא וסומך עליו יותר. הדבר ייתן דחיפה חיובית לייצור ופיתוח של סוגים ומותגים נוספים של אוכל ומשקאות בריאים ואורגניים.

ההתעניינות של הקהל, שכבר מבין הרבה יותר במזון אורגני ושואף לעבור אליו ביום-יום, רק תעניק ליצרנים ולקמעונאים ביטחון להביא יותר מותגים למדפים, מתוך ידיעה ברורה שיש להם ביקוש.


מקור: corp.smartbrief.com

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן