סיבים תזונתיים חדשים מתירס של Tereos
ענקית הסוכר והעמילנים העולמית Tereos, הנחשבת גם למעבדת הדגנים המובילה בצרפת, הכריזה על השקת Actifiber, רכיב חדשני של סיבים תזונתיים מסיסים המבוסס על תירס. המהלך החדש נועד לסייע ליצרני מזון ומשקאות להתמודד עם אחד האתגרים המרכזיים ביותר בתעשייה כיום: מרדף אחר מוצרים בריאים יותר, העונים על הדרישה הצרכנית הגוברת לתזונה מאוזנת בלי להתפשר על הטעם או על המרקם האהובים על הלקוחות.
הרכיב החדש מופק מעמילן תירס שאינו מהונדס גנטית (Non-GMO) ומיוצר במיתקן החברה במרקוזהיים שבצרפת. הוא מאפשר למותגים להעשיר את מוצריהם בסיבים תזונתיים חיוניים ובד־בבד להפחית את הערך הקלורי הכולל של המוצר.
Actifiber מושק בעיתוי קריטי מבחינת השוק האירופי. הצרכנים ביבשת נעשים מודעים יותר ויותר לבריאותם, ויותר משליש מהם מסתמכים באופן קבוע על דירוגי ה־Nutri-Score כדי להעריך את האיכות התזונתית של המוצרים שהם רוכשים. למרות המודעות הגוברת, צריכת הסיבים התזונתיים הממוצעת באירופה עדיין נמוכה מהרמות שעליהן ממליצים ארגוני הבריאות. מריון הוף, מנהלת המכירות של Tereos באירופה, הסבירה כי באמצעות השקת הרכיב החדש, החברה תומכת בלקוחותיה במעבר ליצירת הרגלי אכילה בריאים וטבעיים יותר, ומספקת פתרונות קונקרטיים המגשרים על הפער בין הדרישות התזונתיות לבין ציפיות הצרכנים לטעם איכותי.
אחד היתרונות הבולטים של Actifiber הוא הוורסטיליות שלו. הרכיב תוכנן להתאים למגוון רחב מאוד של יישומים בתעשיית המזון, ממשקאות, דרך דברי מאפה ודגני בוקר ועד דברי מתיקה ומוצרי חלב. בזכות טעמו הניטרלי והיותו צלול, אפשר לשלבו באופן חלק בנוסחאות ייצור בלי לפגוע בפרופיל הטעם המקורי או במראה החזותי של המוצר הסופי. יתרה מזו, הרכיב מתאים גם למוצרים טבעוניים, מה שמרחיב את פוטנציאל השוק שלו ומאפשר ליצרנים לפנות לקהל חדש שמחפש תחליפים מן הצומח.
ההשפעה התזונתית של שילוב הרכיב במוצרים מרעישה ומדידה. לדוגמה, משקה בנפח 250 מ"ל המועשר ב־Actifiber יכול לספק עד 20% מצריכת הסיבים היומית המומלצת לאדם. בתחום הממתקים, שילוב הרכיב בשוקולד מאפשר ליצרן לסמן את המוצר כעשיר בסיבים, מה שמגביר את האטרקטיביות השיווקית שלו.
דוגמאות בולטות נוספות לשיפור הפרופיל התזונתי הן היכולת לשפר את דירוג ה־Nutri-Score של עוגה מדירוג D ל־C, ואף להקפיץ גלידה מדירוג C לדירוג A המצטיין. מישל פלמבו, מנהל מרכז החדשנות ללקוחות בחברה, הדגיש כי Actifiber ממחיש את יכולתה של החברה לחדש לצד שותפיה ולשפר ערכים תזונתיים בלי להתפשר על ההנאה מהאוכל.
הרכיב הוצג לראשונה לקהל המקצועי בתערוכת Food Ingredients Europe שהתקיימה בפריז בתאריכים 4-2 בדצמבר 2025.

