מגה מזון
כתבות
מגה משפט מזון
לעמוד קודם

בקשה לתביעה ייצוגית: הטעיה לגבי המשקל של מארזי ירקות

17/04/2024
זמן קריאה: 1 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבימ"ש השלום בראשל"צ נגד שופרסל בטענה להטעיה צרכנית של לקוחותיה בסניפיה ובאתר שופרסל אונליין. ההטעיה נוגעת למשקל בפועל של מארזי ירקות. לדברי המבקש, יחזקאל קנדלקר תושב בית דגן, שופרסל מציגה לצרכניה (הפיזיים והדיגיטליים) מצגי שווא הנוגע למשקל מארזי הירקות הנמכרים אצלה, ובאופן העולה כדי הטעיה צרכנית, וגובה מהצרכנים כספים ביתר ובניגוד לדין.

המבקש מציין, כי רכש מארז עגבניות שרי בסניף שופרסל באזור התעשיה הישן בראשל"צ, אשר מוצג לצרכנים כמארז עם תכולה של 700 גרם. אלא שלא מיניה ולא מקצתיה, משקילת מארז העגבניות בביתו, הוא גילה לתדהמתו כי משקל העגבניות כולל האריזה הוא 669 גרם ובהפחתת משקל האריזה (26 גרם) - 643 גרם (יותר משמונה אחוזים).

המבקש מציין, כי בעקבות המקרה האמור הוא פנה לבדוק אם מדובר במקרה נקודתי או שמא בדפוס פעולה שלפיו העגבניות נמכרות במשקל הנמוך מ-700 גרם, תוך הנחה "מקלה" שמשקל האריזה נכלל באותם 700 גרם.

לדבריו, בדיקות נוספות, שכללו מארז פטריות שמפיניון מבית שופרסל FRESH במשקל של 220 גרם, העלו ממצאים זהים: תכולת המארזים שמוכרת שופרסל לצרכניה, נמוכה בשיעור ניכר מזו אשר מוצגת לצרכן בשילוט שבסניף ובפלטפורמת שופרסל אונליין, וכן מזו אשר בגינה הצרכן מחויב בפועל.

בבקשה נאמר, כי הדברים מקבלים משנה תוקף לנוכח הכללת משקל האריזה בתכולת העגבניות (כאמור, אין לעשות זאת) - עדיין מתגלים פערים בשיעור ניכר, ולעיתים אף בעשרות גרמים למוצר.

לדברי המבקש, מדובר בהפרה שיטתית ורוחבית ובפרקטיקה פסולה וקלוקלת מצידה של שופרסל, המופעלת נגד ציבור צרכניה, אין לתת לכך יד, קל וחומר לגבי חברה בסדר גודל של שופרסל, שיש לה בסיס לקוחות נרחב שבו היא מתגאה בפרסומיה - שני מיליון לקוחות מדי שבוע.

בית המשפט מתבקש להורות לשופרסל להימנע מלהטעות את ציבור צרכניה ולפצותם בגין נזקיהם הממוניים והבלתי ממוניים.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן