מגה מזון
כתבות
מגה משפט מזון
לעמוד קודם

בקשה לתביעה ייצוגית: הצגת מחירים ברשת ברכת השם

18/01/2024
זמן קריאה: 1 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד רשת המזון ברכת השם המפעילה כ-30 סניפים בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ, בטענה שעל אף ההוראות הברורות בחוק הגנת הצרכן, היא אינה מטביעה מחירים על גבי המוצרים או אריזתם בסניפיה.

בבקשה מצוין, כי הוראות החוק נועדו בין השאר להביא לאחידות לגבי אופן הצגת מחירי המוצרים כדי לאפשר לצרכנים לכלכל את צעדיהם, להשוות מחירים ולבצע קניות נבונות לאחר שקיבלו את המידע הרלוונטי.

לטענת המבקש, דוד שחר תושב ת"א, לא מדובר בתקלה נקודתית כי אם במדיניות ברורה של הרשת, אשר הימנעותה המכוונת מסימון מוצריה כדין, נועדה לחסוך את העלויות הכרוכות בכך ולהותיר לעצמה את הגמישות לשנות (להעלות) את המחירים של מוצריה, באופן שלא מצריך ממנה לסמן את המוצרים (הרשת בדרך כלל מסמנת את המחירים של המוצרים בשלטים לצד המוצרים, אך לא על גבי המוצרים עצמם).

המבקש מציין, כי בתי המשפט הכריעו, כי אי סימון מוצרים כדין כדי לחסוך משאבים מצדיק קבלת הבקשה לאישור ופיצוי של הציבור במשאבים שנחסכו על חשבונו. לדבריו, יש בידיו תמונות וסרטונים מסניפי רשת ברכת השם, שבהם אפשר לראות את הפרותיה הרוחביות של הרשת. באחד הסרטונים אומר לו אחד העובדים בסניף, כי אפשר לראות את המחיר רק בקופה.

כדי להמחיש את מחדלי רשת ברכת השם, המבקש מצרף דוגמאות מרשתות שיווק מקבילות, אשר בניגוד לה מסמנות את מחירי המוצרים שלהן כדין, תוך הטבעת המחיר על גבי המוצרים עצמם.

בית המשפט מתבקש להורות לרשת ברכת השם לתקן את כל מצגיה, להציג על גבי מוצריה או אריזתם את מחירם הכולל, ולפצות את הציבור.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן