מגה מזון
כתבות
מגה משפט מזון
לעמוד קודם

בקשה לתביעה ייצוגית: שינויים במועדון הלקוחות

04/04/2024
זמן קריאה: 1 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד נגד חברת נספרסו ישראל מפ"ת ליבוא ושיווק של מוצרי קפה ומוצרים נלווים. בין היתר החברה מוכרת כמוסות/קפסולות קפה חד-פעמיות.

המבקש, עו"ד עמרי גרופר מתלמי אלעזר, חבר במועדון הלקוחות של החברה טוען, כי נפגע מהתנהלותה עת שינתה באופן חד-צדדי את תנאי ההטבות וצבירת הנקודות לחברי מועדון הלקוחות שלה. זאת ללא מתן הודעה מוקדמת, ובלי לאפשר לחברי מועדון הלקוחות לממש את זכויותיהם לפני כניסת השינויים לתוקף.

בבקשה נאמר, כי החברה משווקת בין השאר מכונות קפה וקפסולות למכונות קפה, וכי לקוחותיה המעוניינים לרכוש ממנה מוצרים, מחויבים בהתאם למדיניותה להצטרף למועדון הלקוחות שלה. עוד נטען בבקשה, החברה מחלקת את חברי המועדון ל-3 קבוצות, לפי ותק של הלקוח או על פי היקף רכישותיו השנתיות, ולכל קבוצה יש תוכנית זכאות להטבות. ככל שהקבוצה גבוהה יותר, כך הלקוח יהא זכאי להטבות "משופרות".

ואולם, טוען המבקש, בראשית חודש פברואר אשתקד השיקה החברה את תוכנית החוויות שלה, שבמסגרתה שינתה לרעה חלק מהתנאים לצורך קבלת הטבות לחברי המועדון שלה. לאחרונה שינתה החברה את תנאי צבירת הנקודות בתוכנית החוויות שלה, שוב לרעת לקוחותיה, ללא שליחת הודעת עדכון ובלי לאפשר להם להיערך לשינויים האלו בדרך שתיטיב איתם באופן אופטימלי.

לטענת המבקש, החברה התעשרה ומתעשרת שלא כדין על חשבון לקוחותיה חברי המועדון שלה, שכן לא אפשרה להם לנצל את ההטבות והזכויות שלהן הם זכאים בהתאם לתנאים לפני כניסתם לתוקף של השינויים האמורים.

בית המשפט מתבקש לחייב את החברה לפצות את לקוחותיה בהתאם להטבות או הזכויות שלהן היו זכאים לו הייתה מבצעת כדין את השינויים שביצעה בתוכניות ההטבות, ולחייבה לתקן את המצב מכאן ואילך. בתוך כך לחייבה לאפשר לחברי המועדון לממש את ההטבות שהם צברו בהתאם לתוכנית ההטבות שהייתה בתוקף טרם השינויים שביצעה.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן