מגה מזון
מדורים
אוכל גורמה
לעמוד קודם

ענף המזון פוגש אופנה גבוהה

06/08/2024
זמן קריאה: 1.5 דק'

אוכל הוא חלק בלתי נפרד מחיי היומיום של כל בן אדם. מזון משתלב בשגרה במגוון דרכים וצורות, מסיפוק של צורך פיזי וביולוגי ועד ביטוי יוקרה. אחת הדוגמאות הבולטות מהזמן האחרון לאוכל כאמירה שמקשרת אנשים למעמד חברתי גבוה היא אירוע ההשקה החגיגי של מותג המזון פלמינגו אסטייט (Flamingo Estate) בשכונת איסט האמפטון (East Hampton) בניו יורק.

במרכז האירוע מוצרי מזון יוקרתיים של מיזם פלמינגו (Flamingo). באי המקום יצרו שילוב ויזואלי וסגנוני מיוחד בין אופנה למזון יוקרתי. אורחי המקום, שממוקם בכביש הרכבת 9 (9 Railroad Avenue) נהנו מסורבה לימון סחוט בדבש בזמן שתיקי צד של בלנסיאגה (Balenciaga) מונחים על הכיסאות לידם.

האירוע התקיים בחסות מותגי היוקרה מיי טרסה (MyTheresa), חנות בגדים ואביזרים שמחיריהם מגיעים לעשרות אלפי דולרים, וחברת פלמינגו אסטייט, שלמעשה מייצרת ומספקת שמנים ארומטיים, סבונים וחומרים ריחניים יוקרתיים. המותגים ממשיכים את שיתוף הפעולה המצליח ביניהם כבר שנה שנייה ברצף, ואירוע ההשקה של המוצרים החדשים של פלמינגו השנה עבר בסימן מזון יוקרתי.

השילוב בין מותגי יוקרה ממגוון תחומים למזון גורמה הוא סימן לשינוי בתודעה ולכיוון חדש בקביעת סדרי העדיפויות. פיונה הארקין (Fiona Harkin), מנהלת חברת הייעוץ Future Laboratory, מסבירה שבשביל לדבר עם הדור הצעיר, דור ה-Z, צריך להשתמש במותגי יוקרה משולבים עם אוכל ומזון יוקרתיים לא פחות. צעירים, האנשים של העתיד, רואים אוכל כסמל סטטוס חברתי.

מותגי יוקרה ומסעדות צריכים לדעת להתאים את עצמם לעולם המתחדש ולהציע אביזרים וחומרים איכותיים כגון קוסמטיקה ומוצרי טיפוח לצד אוכל טוב, גם אם זה רק במובן הוויזואלי. אנשים מחפשים אוכל שמדגיש את המעמד החברתי שלהם. פילוסופיית ה"אתה זה מה שאתה אוכל" חשובה היום יותר מאי פעם. אנשים משכבות אוכלוסייה ומעמדים חברתיים מסוימים מוכנים לשלם עשרות דולרים בעבור חטיף פירות שמגיע מהמקום הנכון ומהמותג הנכון. אוכל נעשה סימן יוקרה לא פחות חשוב מתיק או מכנסיים חדשים של מעצבים בולטים, בוודאי כשהוא עולה הרבה פחות מפריט הלבוש המדובר.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן