מגה מזון
מדורים
רובוטיקה בענף המזון
לעמוד קודם

צ'יפוטלה בוחנת רובוט שמייצר נאצ'וס

07/04/2022
זמן קריאה: 1.5 דק'

צ'יפוטלה (Chipotle) בוחנת רובוט חדש, אוטונומי, שיטפל בהכנה של אחד מפרטי הליבה של החברה - צ'יפס טורטיה, הלא הוא נאצ'וס. צוותי הטכנולוגיה והקולינריה של החברה עובדים עם מיסו רובוטיקס כדי להתאים את המכשיר האחרון שלה, המכונה צ'יפי, לבישול ותיבול של הנאצ'וס במלח ובמיץ ליים טרי. באמצעות בינה מלאכותית צ'יפי יכול לשחזר את המתכון המדויק.

הרובוט נבדק במרכז החדשנות של החברה באירווין שבקליפורניה, וישמש במסעדה בדרום קליפורניה במשך השנה. קרט גארנר, סמנכ"ל הטכנולוגיה של צ'יפוטלה, אמר שהרעיון נוצר כשהחברה החלה לחשוב על שימוש בטכנולוגיה ובינה מלאכותית כדי לנבא מתי ייגמר הנאצוס במסעדות במשך היום. גם לעובדים קשה לעזוב את קו הייצור כדי לטגן עוד נאצ'וס בזמני שיא. מעבר לכך, הישענות על טכנולוגיה עשויה להפוך את התהליך ליעיל יותר.

צ'יפי מסתמך על חלק מהטכנולוגיה ברובוט Flippy 2 לייצור כנפי עוף של מיסו רובוטיקס, שיש לה אותה זרוע ומסגרת דומה. הרובוטים של החברה נמצאים בשימוש גם ב-White Castle לייצור המבורגרים ונבדקו ב-Buffalo Wild Wings של Inspire Brands בעבור הכנת כנפיים. הרובוטים של מיסו יכולים לעלות עד 3,000 דולר בחודש.

צ'יפוטלה לא חשפה כמה כסף השקיעה בפרויקט עד כה, שכן הוא נמצא בשלבים מוקדמים. צ'יפוטלה בוחנת פתרונות טכנולוגיים גם להיבטים אחרים של פעילותה. היא כבר משתמשת בבינה מלאכותית עם בוט הצ'אט הקונסיירז' שלה, Pepper, באתר ובאפליקציה שלה. החברה גם חשפה שהשקיעה ב-Nuro, סטארט-אפ של רכבי משלוח אוטונומיים הנתמכים על ידי SoftBank, במרס 2020.

גארנר הזכיר גם משימות כגון שטיפת כלים שיכולות להתאים לאוטומציה בהמשך הדרך, עם הסתכלות על טכנולוגיות חדשות ודרכים להפעיל את המטבחים הדיגיטליים בעתיד. המכירות הדיגיטליות היו 41.6% ממכירות החברה ברבעון האחרון.

 


מקור: www.cnbc.com

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן