לאלפרו מוצרים טבעוניים לילדים
חברת אלפרו (Alpro) השיקה לאחרונה את Alpro Kids, סדרה חדשה של משקאות ותחליפי יוגורט המבוססים על רכיבים מהצומח והמיועדים בעיקר לילדים. המהלך נועד לתת מענה לאתגר המוכר של הורים רבים: למצוא מזון בריא ומזין, שגם מושך מבחינת הטעם לילדים. בקולקציה משקאות על בסיס שיבולת שועל או סויה לצד תחליפי יוגורט מסויה המוצעים בטעמים אהובים כגון שוקולד, וניל ותות.
ההשראה למהלך הגיעה מנתוני סקר של חברת Quant, שהראו כי 71% מההורים מדרגים את הפחתת כמות הסוכר כעדיפות תזונתית עליונה לילדיהם. 77% מהנשאלים הדגישו שהטעם הוא גורם מכריע בבחירת מזון וחטיפים לילדים. לנוכח זאת פיתחה אלפרו מוצרים המכילים 30% פחות סוכר מהממוצע בשוק בקטגוריות דומות, ובד־בבד שמרה על טעם שמדבר לילדים.
כל מוצרי הסדרה החדשה מועשרים בסידן, בוויטמין D2, ביוד ובוויטמיני B - רכיבים חיוניים להתפתחות תקינה של העצמות, לתפקוד מערכת החיסון ולבריאות כללית. המוצרים עברו מבחני טעימה עם קבוצות ילדים כדי לוודא התאמה גם לאכלנים בררניים במיוחד, והם דלי שומן ושומן רווי, ללא לקטוז וללא צבעים או טעמים מלאכותיים.
בסדרה משקה שיבולת שועל בטעם שוקולד (200 מ"ל), משקה סויה בטעם תות (200 מ"ל) ותחליפי יוגורט מסויה בטעמים וניל ותות (אריזות של ארבע, 115 גרם בכל כוס). כל המוצרים נארזים במנות אישיות המותאמות לילדים, לפיכך הם מתאימים הן לשימוש בבית והן כארוחת ביניים מחוץ לבית.
הפצת המוצרים כבר החלה בבריטניה. מוצרי אלפרו קידס זמינים כעת ברשת ASDA. בתוך זמן קצר הם יושקו גם בטסקו (Tesco), ועד חודש ספטמבר יגיעו למדפי סיינסבוריס (Sainsbury's). המחירים לצרכן מתחילים ב־0.90 ליש"ט למשקאות (או שניים במחיר 1.50 ליש"ט במבצע) ו־2.25 ליש"ט למארז תחליפי היוגורט. בשבועות הראשונים להשקה מוצעת הנחת היכרות כדי לעודד הורים וילדים לנסות את המוצרים החדשים.
בחברה מציינים כי סדרת מוצרי המזון לילדים אינה רק תגובה לטרנד הצומח של תזונה מבוססת צמחים אלא חלק מהחזון של אלפרו לעודד הרגלי תזונה בריאים מגיל צעיר ולשלב מוצרים בעלי ערך תזונתי גבוה יותר בשגרת היומיום של משפחות. השילוב של ערכים תזונתיים, הפחתת סוכר ושמירה על טעם אהוב צפוי להפוך את הסדרה לבחירה טבעית להורים שמחפשים חלופה מזינה למוצרי חלב מסורתיים.