מגה מזון
ניוזלטר מגה מזון
מגה מזון גיליון 11
לעמוד קודם

מחקר חושף את סודות השיווק של מקדונלד'ס

05/01/2022
זמן קריאה: 1.5 דק'

מחקר שניתח את שיווק המדיה החברתית של מקדונלד'ס חשף כמה מסודותיה של ענקית המזון המהיר. על פי המחקר נראה שבמדינות בעלות הכנסה בינונית-נמוכה, מקדונלד'ס מתמקדת בילדים, בפוסטים באינסטגרם, במבצעי מחירים ובשיווק ידידותי לילדים יותר מאשר בשיווק שנצפה במדינות העשירות יותר. כך על פי דו"ח שעקב אחר החברה במדיה החברתית ב-15 מדינות ופורסם על ידי BMJ Nutrition Prevention & Health.

הפרסום ברשתות החברתיות של חברות מזון מהיר ממשיך לגדול בעולם, אבל למרות שמקדונלד'ס - חברת המזון המהיר הגדולה בעולם - פועלת ב-101 מדינות, רק מעט למדי ידוע על טכניקות השיווק שלה ביבשות, אומרים החוקרים. טקטיקות אלו עשויות להחמיר את בעיות הבריאות הקיימות בכמה מהמדינות הפגיעות ביותר בעולם, טוענים החוקרים, ומציינים את הניגוד עם המדיניות המוצהרת של החברה לקידום הבריאות במדינות עם הכנסה גבוהה יותר.

15 המדינות שנבדקו היו ארצות הברית, אוסטרליה, בריטניה, קנדה, איחוד האמירויות הערביות, פורטוגל ופנמה (הכנסה גבוהה); רומניה, לבנון, מלזיה, ברזיל ודרום אפריקה (הכנסה בינונית עליונה); אינדונזיה, מצרים והודו (הכנסה בינונית-נמוכה). 15 החשבונות של החברה במדינות צברו סך של עשרה מיליון עוקבים ו-3.9 מיליון לייקים, 164,816 תגובות ו-38.2 מיליון צפיות בסרטון. כך בעת עריכת המחקר.

בסך הכול זוהו 849 פוסטים שיווקיים. מקדונלדס פרסמה 154 אחוז פוסטים במדינות בעלות הכנסה בינונית-נמוכה יותר מאשר במדינות עם הכנסה גבוהה: ממוצע של 108 פוסטים לעומת 43 בארבעת החודשים של תקופת הניטור.

צוות המחקר הדגיש, כי זהו מחקר תצפיתי, וככזה אינו יכול לקבוע סיבה ותוצאה. יש לפרש את הממצאים בזהירות בשל הדגימה הלא אחידה, מיעוט המדינות המעורבות במחקר והיעדר מידע על התנהגויות הקנייה והרגלי האכילה של העוקבים אחר חשבונות מקדונלד'ס ברשתות החברתיות.

 

צילום: ויקיפדיה

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן