תנובה זכתה בתחרות האפי 2022
בטקס חלוקת פרסי תחרות האפי 2022 קטפה חברת תנובה את הזהב בקטגוריית האפי פלטינום על הישג שיווקי מרשים לאורך שנים תחת הכותרת "מחברת החלב של ישראל למעצמת חלבון חלופי: תנובה מציגה עולם חדש של צמיחה". כמו כן זכתה בפרס הגרנד אפי על המהלך השיווקי המוצלח "סערה בכוס קפה, סדרת בריסטה של תנובה Alternative מבססת את ההובלה של תנובה בשוק תחליפי החלב", שזכה בפרס הזהב בקטגוריית המשקאות.
תנובה זכתה גם בפרס הזהב בקטגוריית מזון עם המהלך "גדלנו והבנו: טל העמק - גבינה צהובה למבוגרים". כל המהלכים הזוכים של תנובה הם בהובלת קבוצת McCann. זכייה נוספת בזהב בקטגוריה זו שייכת לאסם נסטלה ולקבוצת McCann עם המהלך "אין, אין, אין... קרם בייגלה?!"
בפרס הכסף בקטגוריית האפי פלטינום זכתה max פיננסים עם המהלך "ממיתוג מחדש בכפייה להצלחה עסקית", בהובלת קבוצת McCann. max פיננסים זכתה בפרס נוסף בטקס - פרס הזהב בקטגוריה Media innovation עם המהלך "רעות תקני איתי".
למקום השלישי בקטגוריית האפי פלטינום הגיעו שריג אלקטריק ומשרד הפרסום מנצ' עם המהלך "או שאתה נינג'ה אמיתי או שאתה שייקר כלשהו!"
זוכים נוספים:
בנק מזרחי טפחות ומשרד הפרסום ראובני פרידן IPG זכו בזהב בקטגוריה פיננסים עם המהלך "להתקדם ולהישאר (עם) בן אדם".
קימברלי קלארק וקבוצת McCann זכו בזהב בקטגוריה מוצרי חשמל, אלקטרוניקה ומוצרים לבית עם המהלך: "המשפחתיזם של ניקול". זכייה נוספת בזהב בקטגוריה זו שייכת לקליל וקבוצת McCann עם המהלך "כוחו של חלון".
אופטיקנה ומשרד הפרסום ראובני פרידן IPG זכו בזהב בקטגוריה קמעונאות עם המהלך "מולטי הצלחה". זכייה נוספת בזהב בקטגוריה זו שייכת לדלתא גליל ומשרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY עם המהלך "איך הכנסנו את הישראלים ל-SOFTY ZONE".
עמותת יד שרה ומשרד הפרסום ראובני פרידן IPG זכו בזהב בקטגוריה פעילות חברתית וציבורית - עמותות עם המהלך "מגפת הבדידות". זכייה נוספת בזהב בקטגוריה זו שייכת לעמותת שוות ולמשרד הפרסום מנצ' עם המהלך "תראו אותנו".
המשביר 365 החזקות וקבוצת McCann זכו בזהב בקטגוריה פעילות חברתית וציבורית - מגזר עסקי עם המהלך "ל.א לאלימות נגד נשים".
כלמוביל ומשרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY זכו בזהב בקטגוריית רכב ותחבורה עם המהלך "Genesis Beyond Expectations".
קבוצת לאומי וקבוצת McCann זכו בזהב בקטגוריה שיווק בעידן משבר עם המהלך "המציאות דופקת בדלת".
כללית ומשרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב Publicis זכו בזהב בקטגוריה שירותים, נופש ופנאי עם המהלך "כללית active".
פרטנר וקבוצת McCann זכו בזהב בקטגוריה תקשורת ומדיה עם המהלך "בוקר טוב, בזק". זכייה נוספת בזהב בקטגוריה זו שייכת ל-yes ומשרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY עם המהלך "yes+ 2.0".
בפרסי כסף זכו אנו - מוזיאון העם היהודי ומשרד הפרסום LEAD Ogilvy, בנק מזרחי טפחות ומשרד הפרסום ראובני פרידן IPG, דלתא גליל ומשרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY, הידידים של ארגון נכי צה"ל ומשרד הפרסום גדעון עמיחי | No, No, No, No, No, Yes, סמלת ומשרד הפרסום ראובני פרידן IPG, קבוצת לאומי Pepper וקבוצת McCann, קימברלי קלארק ישראל וקבוצת McCann ו-teenk, קרולינה למקה ברלין וקבוצת McCann, Amdocs וקבוצת McCann, Nespresso וקבוצת McCann.
בפרסי ארד זכו: איי.די.איי חברה לביטוח ומשרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב Publicis, אסם נסטלה וקבוצת McCann, דרך נוף נתיבי הצפון וקבוצת McCann, טבע וקבוצת McCann, יוחננוף ומשרד הפרסום בורודה קפלן, מפעל הפיס ומשרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY, פייבוקס ומשרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי GREY, קבוצת לאומי Pepper וקבוצת McCann, קבוצת פז וקבוצת McCann, תדיראן ומשרדי הפרסום בורודה קפלן ופרה כחולה, max פיננסים וקבוצת McCann.
טקס האפי 2022 התקיים בהובלת איגוד השיווק, איגוד הפרסום והמרכז הישראלי לניהול (המי"ל). באירוע השתתפו מאות אנשים, בהם מנכ"לים וסמנכ"לי שיווק של חברות מובילות במשק לצד בכירים מעולם הפרסום.
תחרות האפי הבינלאומית מתקיימת ביותר מ-50 מדינות ברחבי העולם, ובוחנת, מזהה ומדרגת את המותגים אשר הובילו את המהלכים השיווקיים והפרסומיים האפקטיביים ביותר. זו השנה ה-21 שבה מתקיימת התחרות בישראל. 53 מהלכים הגיעו לגמר והתחרו ב-21 קטגוריות.
המהלכים דורגו על ידי צוות של 70 שופטים, בהם מנהלי שיווק, פרסומאים, אנשי יח"צ ואנשי אקדמיה. הליך השיפוט כלל שני שלבים, הראשון אונליין והשני פרונטלי, בהם קריאת חומר כתוב המציג את הרעיון והמהלכים האסטרטגיים שנעשו במסגרת הפעילות השיווקית, צפייה באלמנטים הקריאטיביים שליוו את המהלכים ומפגש משותף של צוותי השיפוט, שבמסגרתו התקיים דיון. אחריו התבקשו השופטים להעריך את העבודות שקראו.
את קטגוריית האפי פלטינום דירגו מנכ"לים מחברות מובילות במשק, בראשות גיורא בר דעה, נשיא ומנכ"ל שטראוס ויו"ר התחרות.
מימין לשמאל: זוכי אפי פלטינום. צילום: עזרא לוי; פרס מפעל חיים למשה אדרי, מעניק הפרס - עופר בלוך, מנכ"ל ממן. צילום: עזרא לוי