מגה מזון
ניוזלטר מגה מזון
מגה מזון גיליון 40
לעמוד קודם

בקשה לתביעה ייצוגית נגד דיפלומט

24/07/2023
זמן קריאה: 1.5 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בטענה להטעיה צרכנית חמורה הוגשה נגד דיפלומט מפיצים (1968), אחת מחברות המכירות וההפצה הגדולות בישראל בתחום מוצרי הצריכה, המזון, והמשקאות. החברה משווקת ומוכרת את מוצריה בישראל ובחו"ל כמוצרי צריכה המוניים.

לטענת המבקש, איתן דוידוביץ מבנימינה, דיפלומט מוליכה שולל את לקוחותיה שעה שהיא מפרסמת באמצעי המדיה, בכלל זה אתר האינטרנט ובאמצעות פייסבוק, מחירים של מוצרים ולצידם מחיר לפני או אחרי הנחה, כמבצע או הטבה, ואולם בפועל היא מספקת מוצרים במחירים זהים או דומים. זאת לאורך חודשים ושנים, וודאי לתקופה של יותר מ-35 ימים, בניגוד לאמור בחוק הגנת הצרכן. ההתנהלות אינה עולה בקנה אחד עם הוראות הדין ועם הנחיות הממונה על הגנת הצרכן.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד נאמר, כי אין מדובר בהנחות אמיתיות או במבצע או בהטבה, אלא במכירה רגילה, במחיר רגיל וללא זמן קצוב. כך מפרסמת דיפלומט באתר האינטרנט שלה, הנקרא לור אספרסו, ובדף הפייסבוק שהיא מפעילה ובאמצעי מדיה נוספים, מוצרי קפה וקפסולות קפה במחיר מחיר מלא ובמחיר לאחר הנחה. בפועל היא מוכרת מוצרים אלו במחירים זהים או דומים לתקופה ממושכת של חודשים ואף שנים, תוך הטעיה מכוונת של הצרכנים.

המבקש מציין, כי הזמין באמצעות אתר האינטרנט של דיפלומט מספר קפסולות קפה לור ב"מחיר מבצע", וגילה כי הקפסולות האמורות לא נרכשו על ידו בהנחה אמיתית, וכי מדובר במחיר רגיל או קבוע, אשר אינו חוסה תחת מבצע או הנחה מיוחדת, מחיר שאינו משתנה ואינו מוזל באופן אמיתי לזמן קצוב ומוגבל.

בבקשה נאמר, כי התנהלותה האמורה של דיפלומט הסבה ללקוחותיה תסכול רב, עוגמת נפש ותחושה שהם רומו על ידה. נגרם להם גם נזק כספי, שכן הם שילמו בעבור מוצרים בהנחה, ובפועל קיבלו מוצרים במחיר קבוע, בכסות של מחיר נמוך יותר. כך נמנעה מהם האפשרות לבחון חלופות ולבצע צרכנות נבונה.

 

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן