מגה מזון
ניוזלטר מגה מזון
מגה מזון גיליון 65
לעמוד קודם

תנועה נגד דיאטה: קשר בריא יותר עם אוכל

23/06/2024
זמן קריאה: 2 דק'

"קדימה, תפוס את ה-Hagen-Dazs. דיאטנים ומשפיענים אומרים שזה בסדר - מדי פעם", זה המסר המרכזי של התנועה נגד דיאטה: העברת הפוקוס מאובססיה למשקל וירידה במשקל לטיפוח מערכת יחסים בריאה יותר עם אוכל.

הדיאטנית Trista Best of Balance One Supplements הסבירה ל-The Food Institute, כי התנועה נגד דיאטה שמה דגש בעשיית שלום עם האוכל: "אין לבלבל את זה עם אנטי-בריאות. להיפך. למעשה, אנשים שמשתתפים בתנועה זו מרשים לעצמם להרגיש את התשוקות שלהם, ליצור קשר עם אות הרעב והשובע האמיתיים שלהם ומנסים לחיות חיים נטולי אשמה."

הדיאטנית כריסי ארסנו מ-Trainer Academy ציינה, כי קידום מזונות מפנקים כדי להילחם באובססיה לרזון ובהגבלות תזונתיות הולך וצובר אחיזה. משפיעני מדיה חברתית, במיוחד דיאטניות אכילה אינטואיטיביות, דוחפות את הרעיון שאף מזון אינו אסור. פרספקטיבה זו מעודדת גישה מאוזנת יותר ופחות מגבילה לאכילה.

ג'נרל מילס, יצרנית Cocoa Puffs ו-Luck Charms, היא מתאגידי המזון הגדולים שמאמצים את התנועה הזו. הוושינגטון פוסט ו-The Examination דיווחו שג'נרל מילס יזמה קמפיין המדגיש את המחקר נגד דיאטה ואת הנזק שנגרם משיימינג באוכל. החברה אפילו שכרה לוביסטים שיתנגדו למאמצים הפדרליים להוסיף מידע תזונתי מפורט לתוויות המזון, בטענה שאמצעים כאלה מביישים את הצרכנים.

התנועה נגד דיאטה החלה להילחם בסטיגמת המשקל בשנות ה-60. המבקרים טוענים שחברות המזון הגדולות מעוותות כעת את המסר. ג'נרל מילס, למשל, הציעה שסימון מוצרים עתירי סוכר או שומן הוא שיימינג למזון.

ארסנו ציינה, כי קמעונאי מכולת נותנים יותר שטח מדף למזונות מפנקים, אולי על חשבון אפשרויות בריאות יותר. "מותגי מזון קפצו על כל זה בתור זווית שיווקית רעננה, משפיענים מעצימים את המסר, וזה משפיע על מה שחנויות מכולת בוחרות למלא ולהציג", אמרה. עם זאת היא הביעה הסתייגות מהקיימות של השינוי הזה בשל ההשפעות הבריאותיות הפוטנציאליות של התמכרות תכופה יותר למזונות עתירי שומן וסוכרים.

מייק ברסלין מ-ProMed DME הדגיש את הסיכונים הפוטנציאליים לאנשים עם מצבים בריאותיים כגון סוכרת. "הגידול הפוטנציאלי בנתח השוק של מוצרים מלאי שומן וסוכרים עשוי לתרום למגפת ההשמנה אם לא ינוהלו בזהירות", אמר. ברסלין הדגישה את הצורך במסר מאוזן המעודד הנאה מאוכל תוך קידום שליטה במנות ואיזון תזונתי.

נתונים סטטיסטיים פדרליים מראים ששיעור ההשמנה בארה"ב יותר מהכפיל את עצמו מאז שנות ה-80. דיאטנית הפרעות אכילה ויקטוריה וויטינגטון ציינה, שדיאטות אופנה אינן בנות-קיימה ומביאות לעלייה במשקל. ההתמקדות של התנועה בדיאטה עם איזון והנאה במקום הגבלה היא אלטרנטיבה שחלק מהמומחים מאמינים שעשויה לקדם הרגלים בריאים יותר לטווח ארוך.

התנועה נגד דיאטה שואפת לטפח מערכת יחסים בריאה יותר עם מזון, ואילו מעורבותן של חברות מזון גדולות עוררה ויכוח לגבי השאלה אם מדובר בשינוי אמיתי או בתכסיס שיווקי אסטרטגי. ככל שהתנועה תופסת תאוצה, יש לבחון את השפעתה על התנהגות הצרכנים ובריאות הציבור.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן