הסכם להפצת חטיפי מזון הופסק ללא הסבר
חברת מור-ים מרקטינג מאזור התעשיה הר טוב לייבוא מזון איכותי, הגישה תביעה על סך 2.8 מיליון ש"ח נגד יצרנית המזון HERR FOODS המאוגדת במדינת פנסילבניה שבארה"ב והמייצרת מגוון חטיפי מזון ומוצרי מאכל ייחודיים המשווקים ברחבי העולם. מור-ים מרקטינג, הפועלת כחלוצה ביבוא טרנדים ומוצרי מאכל בינלאומיים לישראל, שיווקה והפיצה באופן בלעדי את חטיפי המזון HERR'S בישראל קרוב לשני עשורים, ולדבריה הפכה את המותג של הנתבעת למותג חטיפי מזון פופולרי, מוכר ומבוקש בישראל.
לדברי התובעת, היא אף הייתה פעילה בתהליכי פיתוח ושדרוג של מוצרי המזון מתוצרת HERR'S ונתנה לא אחת את דעתה לגבי טעמי המוצרים ורכיבים הקיימים בהם כדי לסייע בפיתוח מוצרים בריאים וטעימים יותר. כמו כן ייעצה לנתבעת ואף קידמה מהלך להוציא מהמוצרים מרכיבי צבע מאכל האסורים בשימוש לפי התקנות המקובלות בארץ ובאירופה, ובכך פתחה לנתבעת את הפעילות בשוק האירופי. כמו כן ביצעה את ההתאמות הנדרשות לשוק הישראלי.
לטענתה, חרף זאת, בבת אחת, כנראה בשל חילופי גברי בנתבעת, לאחר קרוב לשני עשורים של הסכם שיווק והפצה בלעדי ושיתוף פעולה הדדי, הודיע לה במחצית חודש יוני מנהל המכירות הבינלאומי החדש של הנתבעת באופן בריוני, חד-צדדי ובניגוד לדין, ללא כל התראה מוקדמת וללא כל נימוק או הסבר רציונלי, כי הנתבעת מפסיקה את ההתקשרות עימה.
כך הופרו והופסקו באבחת חרב הסכם הפצה בלעדי, שיתוף פעולה והסכמות של שנים ארוכות, ללא כל הצדקה. לדברי התובעת, למרות ניסיונותיה הכנים ליישר את ההדורים ולקיים שיח עם הנתבעת כדי להגיע להסכמות בדבר המשך שיתוף הפעולה ביניהן, לא נענו פניותיה, ומכאן תביעתה הנדונה.
לטענתה, הנתבעת הפרה את הסכם ההפצה הבלעדי וההסכמות עימה ברגל גסה, תוך פגיעה קשה בזכויותיה, באופן המסב לה נזקים רבים אשר טרם התגבשו במלואם. בית המשפט מתבקש לפסוק לתובעת פיצויים בגין אובדן רווחים צפוי לתקופה של 18 חודשים בגלל הפרת הסכם הבלעדיות בין הצדדים, ולפסוק לה פיצויים בגין הנאתה של הנתבעת מהשקעותיה בבנייה וביסוס של מותג HERR'S בישראל וכן בגין פגיעה בשמה הטוב בעקבות מעשיה ומחדליה.
בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים נאמר, כי בהתאם לפסיקה הענפה אי אפשר לבטל הסכם הפצה ללא הצדקה וללא התראה, ובתי המשפט חייבו בהתאם לדין הישראלי בתשלום פיצויים גם חברות בינלאומיות ששיווקו את מוצריהן בישראל והפסיקו את השיווק שלא כדין.