מגה מזון
ניוזלטר מגה מזון
מגה מזון גיליון 80
לעמוד קודם

בקשה לתביעה ייצוגית: אין מייפל ב"סירופ מייפל"

09/12/2024
זמן קריאה: 1 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבימ"ש השלום בחיפה נגד רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה בטענה להטעיה צרכנית. נטען להצגת מוצרים הנמכרים לצרכני הקצה כ"סירופ מייפל", "סירופ שוקולד" ו"עוגת שוקולד" לכל דבר ועניין, כאשר אין במוצרים האלו מייפל או שוקולד ואסור לכנות אותם כך בשום אופן.

בבקשה נאמר, כי מוצרים ייחודיים כגון שוקולד המופק מאחוז מינימלי ומסוים של קקאו או מייפל שהוא חומר ייחודי וטבעי, נתפסים בעיני הצרכנים באור חיובי. רשת רמי לוי שולטת בלעדית בדרך שבה מוצג המוצר לצרכן באמצעות שילוט במדפים שבהם תיאור המוצר ותכונותיו, שם הפריט בקבלה ובאמצעות דף קטלוגי באתר המכירות און ליין של הרשת. נטען כי הרשת בוחרת במודע להטעות את לקוחותיה.

לטענת המבקש, דרור אסייג מקדמת צבי, בעת שצרך את המוצרים האלו הוא חש טעם של שוקולד ומייפל, אך לא זיהה את המרקם והטעם העמוק האופייניים להם. לדבריו, עיון ברשימת הרכיבים שבגב המוצרים האלו העלה, כי מדובר במוצרים מלאכותיים העשויים מערבוביה זולה של רכיבים תעשייתיים כגון גליצרין, פרופלין גליקול, מווסת חומציות, חומר משמר, חומרי טעם וריח, סוכר, דקסטרוזה, מייצבים, גלוקוז ומים.

בבקשה נאמר, כי סקירת המוצרים העלתה כי לא בכדי היבואן והיצרן אינו מעז לכנות את המוצרים עוגת שוקולד, סירופ שוקולד וסירופ מייפל, אלא משתמש במילה "בטעם".

לטענת המבקש, הסתבר לו בדיעבד כי הוטעה לרכוש מוצרים שחשב שהם מוצרים אחרים ואיכותיים בעקבות מצגיה של רשת רמי לוי, על אף שאין מדובר במוצרים שבמצג כלל וכלל אלא במוצרים נחותים ב"תחפושת", אשר נרקחו באופן מלאכותי וזול על ידי ערבוב רכיבים רבים, בהם חומרי טעם וריח ואו תמציות, ואין למוצרים האלו כל קשר לשוקולד ולמייפל מלבד היותם "בטעם" המזכיר רכיבים אלו.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן