לאחוה טחינה גולמית חדשה: טחינה מסורתית
חברת אחוה, יצרנית של טחינה וחלוה מהמובילות בישראל, משיקה טחינה גולמית חדשה המצטרפת לסדרת טחינות אחוה: טחינה מסורתית. לטחינה החדשה מליחות מעודנת, והיא מיוצרת מ-100% שומשום טבעי בטחינה דקה ובמרקם עדין וקטיפתי אופייני. הטחינה המסורתית ללא גלוטן, עשירה בסידן, בסיבים תזונתיים ובחלבון, ותשווק לצד טחינה אחוה טבעית ללא מלח, טחינה גולמית מלאה וטחינה אורגנית. מרקם הטחינה עדין והיא מומלצת לשימוש בצורתה הגולמית או בתוספת מים ולימון, לפי הטעם.
על פי סקר חדש (ד"ר חזי גור מזרחי, המכון לחקר הקמעונאות), בישראל שוק הטחינה הגולמית מוערך ביותר מ-200 מיליון שקל בשנה, כולל המוצרים המשלימים ומוצרי פרמיום. יותר מ-13 מיליון אריזות נמכרות מדי שנה. מובילת השוק היא אחוה, עם נתח שוק של 29.3%. על פי הדו"ח, שבדק מה מותג הטחינה הזול בישראל, טחינה אחוה מובילה בשוק המקומי, עם היצע רחב של מוצרים שמתאימים לכל האוכלוסייה.
"התגובה החיובית של הצרכנים מלמדת על פתיחות גדולה לחדשנות בתחום הטחינה, וכי צרכנים מוכנים להשקיע במוצרים שמספקים חוויה קולינרית עשירה יותר", דברי ד"ר גור מזרחי.
לדברי יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק והמכירות של אחוה, "בניגוד לאחוה, הטחינה החדשה מיוצרת בשיטה המסורתית של השריה במלח. הדבר משפר מאוד את הטעם, הצבע והמרקם. גם בטחינה זו נשמור על המחיר הזול ביותר על המדף, שעל פי נתוני סטורנקסט לשנת 2023 מגיע לפער של כ-20% מהטחינות המתחרות."
המוצר כשר פרווה, בהשגחת בד"ץ עדה חרדית ירושלים.
מחיר מומלץ לצרכן (נקבע על ידי רשתות המזון): 11 עד 14 ₪ לאריזת 500 גרם.
להשיג בכל רשתות השיווק למעט רשת רמי לוי שיווק השקמה ושופרסל.
טחינה מסורתית אחוה. צילום: יעל האן
סדרת הטחינות הגולמיות של חברת אחוה. צילום: יעל האן