קמפיין מודעות עולמי לאלרגיה לאנטיביוטיקה
EAACI השיקה את קמפיין המודעות לאלרגיה לאנטיביוטיקה במהלך הקונגרס שלה לשנת 2025 בגלזגו. היוזמה מתחילה במאמץ עולמי לטפל בתיוג שגוי והקשר שלו לעמידות אנטי-מיקרוביאלית (AMR).
תיוג שגוי של אלרגיה לאנטיביוטיקה משפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. תוויות לא מדויקות מובילות להימנעות מטיפולי קו ראשון ושימוש יתר באנטיביוטיקה קו שני, נתון שמגביר את ה-AMR. אקדמיית EAACI קוראת לכל בעלי העניין לקדם אבחון מדויק ושימוש אחראי באנטיביוטיקה.
"אנחנו משיקים תנועה - לא רגע", אמרה מריה טורס, נשיאת EAACI. "יותר מדי חיים מושפעים מתוויות אלרגיה לא מאומתות שמגבילות את אפשרויות הטיפול ומחמירות את התוצאות הבריאותיות. קמפיין זה בונה מומנטום לתיקון תוויות, שיפור הבטיחות ושימור האנטיביוטיקה לדורות הבאים. תיקון תוויות פירושו הצלת חיים - עכשיו ובעתיד".
מטרות הקמפיין הן העלאת המודעות לסכנות של תוויות שגויות לאלרגיה לאנטיביוטיקה, העצמת מטופלים ואנשי מקצוע בתחום הבריאות עם כלים והדרכה, קידום פרוטוקולים מבוססי ראיות להערכת אלרגיה, עידוד מרשמים רציונליים לאנטיביוטיקה כדי להגן על יעילות ארוכת טווח.
חולים רבים נושאים תוויות אלרגיה מיושנות, לא מאומתות או מדווחות על עצמם, נתון שמפחית את אפשרויות הטיפול ומגביר את הסיכון. הקמפיין מתמודד עם נושאים אלה באמצעות הדרכה, הכשרה והסברה.
מאפיין מרכזי של הקמפיין הוא סרטון חינוכי קצר המסביר מהות אלרגיה לאנטיביוטיקה ומדוע תוויות נכונות חשובות. ערכת הפיתוח 2025 מציעה כלים להגברת הקמפיין בכל הפלטפורמות.
הקמפיין, שהושק תחת הסיסמה "תוויות נכונות, חיים טובים יותר", מזמין אנשי מקצוע, מחנכים, מוסדות ואנשים פרטיים להצטרף למאמץ המודעות העולמי. יחד, אנו יכולים להגן על יעילות האנטיביוטיקה.
צילום: EAACI