מגה תעשיות
כתבות
מגה טיפ תעשיות
לעמוד קודם

חושבים לפתוח עסק חדש? כך מתחילים צעד אחר צעד

25/07/2022
זמן קריאה: 1.5 דק'

יוצאים לעצמאות? בדרך להקמת עסק? פתיחת עסק חדש דורשת יותר מאשר רעיון מעולה. כדי להצליח בעסקים - צריכים להיות בעלי ניסיון, הבנה, גמישות הכרה ותשוקה. דורית להב צור, מנכ"לית "קרן נתן", המסייעת לעסקים קטנים, פוגשת מדי יום יזמים חדשים והיא משתפת מספר המלצות חשובות ושלבים חיוניים להקמת עסק, שנולדו מתוך ניסיונה הרב בליווי עסקים.

הצעד הראשון בפתיחת עסק הוא להגדיר את המהות שלו ואת קהלי היעד. רעיון טוב, כאמור, אינו מספיק, אולם הוא הבסיס לתחילת הדרך.  חשוב לא פחות לדעת איך להתמודד עם בעיות קונקרטיות ולהיות מסוגלים לשווק את עצמכם בסביבה תחרותית.

ערכו חקר שוק: ניתוח השוק הוא נקודת המוצא בדרך לעסק מצליח - השקיעו באיסוף מידע והגדרת שוק פוטנציאלי, נקודת חוזק וחולשה של השירות/המתחרים ועוד. המטרה של מחקר שוק היא להבין טוב יותר את התחום, על מנת ליצור תוכנית עסקית יעילה.

הכינו תוכנית עסקית - כתיבת תוכנית עסקית מסייעת לגיבוש הרעיון ויכולה לייעל את תהליך יצירת העסק, על ידי כך שתגרום לך לחשוב על הדברים בצורה שיטתית, להגדיר יעדים, לעמוד בהם ולעדכן יעדים חדשים. התוכנית צריכה להיות תמציתית ולתאר את העסק במדויק ולכלול: תיאור העסק, ניתוח שוק, ניהול וארגון, מוצרים ושירותים, פיתוח לקוחות, תוכנית שיווק, תוכנית לוגיסטיקה וצפי השקעות ומקורות מימון.

בדקו מי המתחרים שלכם - איך נראה הנוף התחרותי? האם יש מתחרים רבים בנישה שלכם? בדיקה זו יעילה מצד אחד בכדי להבטיח שקיים ביקוש למוצר/שירות שאתם מציעים, אולם מאידך, תדרוש מכם לבדל את מה שאתם מציעים כדי למשוך את תשומת לב הלקוחות ולבנות נתח שוק.

בחירת שם עסק – שם הוא חלק בלתי נפרד מהזהות של העסק, הוא מופיע בכל מקום ולכן, חשוב לשמור על כללים פשוטים וממוקדים: למצוא שם שמבהיר את העיסוק של המקום, שם קריא, קליט ובלתי נשכח, שם שמתכתב עם החזון והמהות של העסק.

 

דורית להב צור, מנכ"לית 'קרן נתן' צילום: איציק שוקל

 

בדקו מי קהל היעד שלכם -  קהל יעד הוא קבוצה של אנשים המיועדים להיות הלקוחות המדויקים שלכם אשר אליהם אתם מכוונים את המוצר / שירות שלכם. הבנת קהל היעד מקלה על מציאת לקוחות חדשים והגדלת כמות המתעניינים.

ניסיון בתחום – כדאי לקחת את הזמן ולהגיע מוכנים, בעלי ידע וניסיון רב בתחום העיסוק.

מתגו את עצמכם - היו מקצועיים והשקיעו בשפה הגרפית של המותג, נסו לתמצת את המסרים לסימנים גרפיים שיגרמו לאנשים לזכור אתכם, הכינו כרטיסי ביקור, צרו כתובת מייל לעסק, אתר, שירות לקוחות ועוד.

בחרו לצדכם את האנשים הנכונים -  אנשים בצוות הניהול של העסק צריכים להיות בעלי כישורים המשלימים זה את זה. גייסו את המומחים המובילים לכל תחום ואל תפחדו להעסיק אנשים שיש להם כישורים בתחום יותר מהמומחיות שלכם.

מימון להקמת העסק -  בדקו עמותות המעניקות הלוואה לפתיחת עסקים ללא מטרות רווח! תתפלאו, אבל יש כאלו גופים! איתם תוכל להגיע לפריסת תשלומים ללא ריבית וללא הצמדה. אתם יכולים לקבל מימון שיעזור לכם בהקמת העסק הראשון, ללא תהליכי אישור ארוכים, עמלות וריביות גבוהות של הבנקים. כך לדוגמה, קרן נתן מסייעת לבעלי עסקים קטנים העומדים בקריטריונים במתן הלוואה בסך של עד 240,000 שקלים לתקופה של עד 60 חודשים, ללא ריבית והצמדה. גובה ההלוואה מותאם לצורכי הקמת העסק. 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן