מגה תעשיות
כתבות
מגה טיפ תעשיות
לעמוד קודם

לינקדאין לפני עבודה חדשה

מה חייבים לדעת על בניית פרופיל ויצירת נוכחות בלינקדאין לפני שמחליפים עבודה

עו"ד שרון הר זהב |  
05/11/2023
זמן קריאה: 3 דק'

כל אדם צריך להשקיע במיתוג שלו והוא הממתג של עצמו. ראוי שיעשה זאת על בסיס החוזקות שלו ובאופן שהוא רוצה שהסביבה תתפוס אותו. מיתוג עצמי טוב עשוי להביא לרכישת כוח ולהצלחה אישית ומקצועית שעשויה להתבטא בשיפור הישגים ובשכר גבוה. כדי למתג נכון צריך לסגל דפוסי פעולה אפקטיביים ולבצע פעולות להשגת התוצאה הרצויה והמיטבית.

אחד הכלים החשובים ביותר במיתוג עצמי הוא בניית פרופיל ויצירת נוכחות ברשת לינקדאין.

 

פלטפורמה לחיפוש עובדים

אנשים אשר כמהים למצוא את האתגר הבא בקריירה שלהם, ישקיעו בדרך כלל בבניית פרופיל ברשת לינקדאין מתוך הבנה שרבים ממנהלי משאבי האנוש והמגייסים לחברות וארגונים פעילים ברשת זו. הם משתמשים בה כפלטפורמה לחיפוש מועמדים בדרך של העלאת מודעות לפרסום משרה בפרופיל העסקי שלהם ושל החברה, בקבוצות או בצורה דיסקרטית של head hunting כפנייה אישית, בדרך של קמפיינים ממומנים שבהם הם מטרגטים את קהל היעד הרלוונטי למשרה, וכן על ידי מיתוג מעסיק, שדרכו הם מראים כמה הם משקיעים בעובדים שלהם.

להלן מפורטים שלושה טיפים שיעזרו לך לבנות פרופיל לינקדאין מוצלח:

1. בניית פרופיל עסקי: אחוז הפניות של מעסיקים לבעלי פרופיל מלא בתוכן לפי הקטגוריות הנדרשות והמובנות, גבוה יותר מאחוז הפניות למי שאינם בעלי פרופיל כאמור. במסגרת בניית הפרופיל העסקי, רצוי להשתמש בתמונה מקצועית ומייצגת, להציג את העיסוק, המקום שבו נרכש התואר האקדמי, אם קיים, מקום לימוד אחר שאינו אקדמי, מקום מגורים, וכמו בקורות חיים - להוסיף את הרקע האישי ולהדגיש יתרונות בביצוע תפקידים. חשוב לשתול מילות מפתח שמעסיקים פוטנציאלים מחפשים בתחום, כדי שאם מעסיק יכתוב מאפיין לתפקיד מסוים, הפרופיל יעלה. כמו כן להדגיש מיומנויות שעשויות לתרום לתפקיד הספציפי.

2. בניית נוכחות מקצועית: יש משמעות רבה לבניית נוכחות מקצועית ברשת זו. התהליך עשוי לארוך זמן מה, ויש לתחזק ולעדכן על בסיס קבוע. כדי להיהפך למותג מקצועי, צריך לעשות זאת נכון.

כדי לבנות אמינות מקצועית, יש כמה פעולות שכדאי לעשות: לכתוב כתבות מקצועיות אשר מקנות ערך, להעלות קישור אליהן בפרופיל האישי ובקבוצות רלוונטיות שעשויות לעורר דיון לגביו, ולקצר בכמה שורות את הרציונל של הכתבה כמבוא לשיתוף בפוסט. יש לכתוב פוסטים מעניינים על חידושים ועדכונים בתחום העיסוק, לכתוב תשובות ענייניות וטובות לשאלות שעולות בדיונים בקבוצות או של חברים, לשתף תמונות במסגרת האפשר והמותר מהשתתפות בכנסים מקצועיים, ולפעול כדי להיות מוזמנים לפנל מומחים (בדרך כלל בכנסים, במסגרת רכישת חסות) או ליזום כזה ולהיכלל בו. אפשר להוציא פודקאסט, לשתף פרקים ממנו, להעביר הרצאות מקצועיות, לתקשר אותן ולכתוב "שמחתי לשתף בידע". חשוב לתקשר הצלחות בדרך חכמה כדי לא להיתפס כשוויצרים, ולהודות לאנשים שעזרו בדרך ועוד. כאשר המעוניינים ייכנסו לפרופיל, הם יקבלו הצצה לעולם מלא תוכן, איכותי ומקצועי, שמקנה ערך.

3. הגדלת מעגל הרשת המקצועית: מערך החברים בלינקדאין מובנה לפי מעגלים. ככל שמעגל הקשרים גדל ומתרחב, אפשר להגיע ליותר אנשים. תמיד כדאי להרחיב את מעגל הקשרים העסקיים, וחשוב לעשות זאת לאורך כל הדרך. כיום בכנסים מקצועיים, חלק מהמשתתפים כבר פועלים להרחיב את מעגל החברים מיידית באמצעות סריקת קוד QR של הפרופיל.

אפשר להרחיב את מעגל הקשרים גם בדרך ידנית, לחפש בשורת החיפוש שם ספציפי בעברית ובאנגלית, שכן אין לדעת איך כתב את שמו מי שאנחנו מחפשים, או לחפש תפקיד מסוים. אפשר גם לחפש לפי מוסד לימודי, ללחוץ על alumni ולאתר את הבוגרים. אפשר להקיש שם של חברה ולחפש עובדים שעובדים באותה חברה.

פנינה קרן ששימשה סמנכ"לית משאבי אנוש באוניברסיטת בן גוריון ובבנק ישראל, מרצה ב"מיזם הדיגיטלי ללימוד פרקטיקות ניהוליות, ארגוניות ומיומנויות" ומומחית לפיתוח יכולות ההון האנושי ליצירת אימפקט ארגוני, מספרת מה צד את עיניהם של המעסיקים: "מעסיק מקבל הרבה קורות חיים לכל משרה. המטרה בסינון הראשוני היא לצמצם את הכמות לעשרה לכל היותר שהם הכי מתאימים. רשת לינקדאין היא היום מקור לאיתור מועמדים, ולכן מגייסים ומנהלי HR עוברים קורסים לשימוש ברשת לינקדאין לצורך היכרות עימה ולמידה על פלטפורמה זו, לשם הפקת השימוש המיטבי בה בנושא גיוס ואיתור של מועמדים.

"מועמדים צריכים להבליט מקומות עבודה קודמים שקשורים למשרה שהם מחפשים, מיומנויות וכישורים ספציפיים ובולטים להצלחה בתפקיד, סיפורים המלמדים על אישיות המועמד ועוד."


עו"ד שרון הר זהב, כותבת מאמר הדעה, מפתחת מיזם פלטפורמת לימוד דיגיטלית בתחום התעסוקה והעסקים ללימוד פרקטיקות ניהוליות וארגוניות ומיומנויות בעולם העבודה. המיזם מועבר על ידי מנהלים בכירים במשק הישראלי ללימוד עובדים ומנהלים, מקבוצת אל הנכס. sharonharzahav@gmail.com

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן