מגה תעשיות
כתבות
מגה טיפ תעשיות
לעמוד קודם

מטרות שכל מחסן צריך לשאוף אליהן

23/06/2021
זמן קריאה: 2.5 דק'

בסביבת ההפצה שקיימת היום, הידיעה היכן מוצרים נמצאים בכל זמן וכמה מהר אפשר לארזם ולהכינם למשלוח, היא אתגר חשוב שחברות רבות ממשיכות להתמודד איתו. כדי לענות על דרישות של קהל לקוחות המצפה למשלוחים בטווחים הולכים ומתקצרים, נחוצים דיוק ועדכוני סטטוס של משלוחים. חברות צריכות נראות ודיוק בזמן אמת על מצב המלאי שלהן ועל כל שרשרת האספקה. יש לבנות תשתית אספקה חזקה, והדרך להשיג זאת היא למצוא את הערכים הנכונים ולבנות את השרשרת סביבם. להלן שישה ערכים שכל חברה צריכה לפעול לפיהם:

1. יחסי מילוי חליפין. מדובר באחוז מתוך ההזמנה שמולאה במשלוח הראשון. ערך זה חשוב במיוחד משתי סיבות: הוא מתקשר לשביעות רצון הלקוח (אם אחוז גבוה של פריטים מצריך יותר ממשלוח אחד), וליעילות המשלוח, אשר יכולה להיות מושפעת אם נחוצים כמה משלוחים כדי למלא הזמנה. לדוגמה, לקוח מזמין 20 יחידות של SKU 2677, אבל המוכר שולח את 15 היחידות שברשותו. אם כן יחס מילוי החליפין הוא 15/20, כלומר 0.75.

2. שילוחים בזמן. מרכז הפצה חייב להפריש את הסחורה בדייקנות וביעילות. במילים אחרות, יש למקם את המוצר הנכון בשיטת ההובלה הנכונה בזמן המתאים. כדי לבצע זאת נחוצים ניטור של שעות משלוח מאוחרות למחסן והשלמה מוקדמת של זמני הטענה. אפשר לבצע את שתי הפעולות באמצעות כלים לנראות מלאי כגון אוטומציה, רובוטיקה ומזל"ט.

3. סדר מושלם: באמצעות משלוחים נטולי שגיאות, שביעות רצון הלקוח גדלה ועלויות התמיכה בו יורדות. זו הסיבה העיקרית שמעקב אחר ערכים - מדדי מחסנים במקרה שלנו - כה חיוני לארגון.

4. מעקב מדויק של קרוואנים. אם מרכז ההפצה משתמש בקרוואנים, עליך להיות מודע למיקום ולסטטוס שלהם בכל זמן. הרבה מיתקני חוץ של מחסנים ודלתות מזח משמשים נקודות מתח לחברות. מדובר בתזמון נכון של תכנון דלתות המזח, לגרום לאנשים להגיע בזמן ולבצע ניצול מלא של דלתות המזח. כאשר מוסיפים למשוואה מערכת ניהול חצר (YMS), רובוטים, אוטומציה וטכנולוגיות מתקדמות אחרות, החזר ההשקעה ברור. שיטה מצוינת למעקב אחר מידע זה היא שימוש ב-FID פסיבי ומערכות מעקב מבוססות GPS.

5. הקלטת טמפרטורות אחסון. אם יש לך מיתקן לאחסון מוצרי מזון, חיוני שתתקין מערכת ניטור טמפרטורה. הכוונה לניטור הטמפרטורות היומיות של כל המקפיאים, המקררים ואזורי אחסון אחרים כדי להבטיח טמפרטורה אופטימלית לא רק בתוך המחסן, אלא גם בחצר הקרוואן. מטלה זו ניתנת לביצוע בקלות באמצעות מערכת ניהול חצר מתקדמת. בנוסף, אם המערכת תתריע על שינויים חריגים בטמפרטורה, תוכל לטפל בבעיה לפני שהמזון נעשה בלתי שמיש.

6. שימור לקוחות חוזרים. מדד שימור הלקוחות של רובינסון מפרט את מספר הלקוחות בתקופה קודמת ואחוזיהם ממספר הלקוחות הנוכחי. בהתאם לתדירות הרכישה, פרקי זמן ארוכים, כגון שישה חודשים או שנה, מספקים מדידה בעלת משמעות רבה למדי. לאחר כמה שנים אפשר למדוד אם המגמה של שימור לקוחות עולה או יורדת.


כתב: רפאל גרנטו. מקור: www.manufacturingtomorrow.com

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן