מגה תעשיות
כתבות
מגה טיפ תעשיות
לעמוד קודם

קונים חכם: טיפים לקנייה נכונה בחגיגות מבצעי נובמבר

08/11/2022
זמן קריאה: 5 דק'

חודש נובמבר הוא חודש הקניות הגדול ביותר בשנה. על פי נתוני חברות האשראי משנים קודמות, ישראלים מוציאים בו יותר ממיליארד שקלים הודות לקיומם של חגי המבצעים הישראליים והבינלאומיים.

בזה אחר זה מגיעות חגיגות הקניות - שופינג איי אל הישראלי (10-9 בנובמבר), יום הרווקים הסיני (11 בנובמבר), בלאק פריידי (25 בנובמבר) וסייבר מאנדיי (28 בנובמבר) - שמטרתן העיקרית לגרום לצרכנים לפתוח את הארנקים באמצעות "הנחות ענק" ו"מבצעים חד-פעמיים" מוגבלים בזמן.

חלון הזמן שבו אפשר לרכוש בזול קצר, ואף אחד לא רוצה לפספס אותו. האם ההנחות באמת משתלמות? האם אנחנו צרכנים נבונים? כיצד נוודא שלא ניפול להונאות? לפניכם מדריך לימי הקניות הקרובים.

ערכו מחקר לפני שהמחירים יורדים: "באופן אידאלי רצוי להתחיל לערוך מחקר לגבי הפריטים שאנו רוצים לקנות לפני שהמחירים יורדים", מייעצת מאיה טיטו שועה, מנהלת השיווק של קבוצת טי אנד איי, המייבאת לישראל מותגים בינלאומיים רבים, בהם ג'ישוק, קסיו, בייבי ג'י, הפיל היפני, לדרמן וזיפו.

עוד היא מייעצת: "המחקר יעזור להבין מה המחיר המומלץ לצרכן, אחוזי ההנחה האמיתיים ועוד. כדאי לעקוב אחר הרשתות החברתיות והעמודים של החנות, להירשם לניוזלטרים ולהוריד את האפליקציות - לפי מה שנוח וזמין. הודעות פוש עשויות ליידע מתי מתחילות ההנחות ומתי חלה ירידת מחיר של הפריטים המבוקשים."

היזהרו מרמאויות: חגי הקניות הגלובליים הם גם שעתם היפה של מזימות האונליין והרמאות. לדברי כפיר ועקנין, בעלים של חנות ואתר הגאדג'טים והמתנות Gadgetshop.co.il, "רגע לפני שאתם רוכשים בצעו מחקר קניות באינטרנט. אל תאמינו לכל מבצע שמופיע במיילים וברשתות החברתיות, שנשמע טוב מכדי להיות אמיתי.

"לעולם אל תתנו את פרטי הבנק או פרטי ההתחברות שלכם, ולא את פרטי כרטיס האשראי בדואר האלקטרוני. בדקו את מוניטין האתרים שמהם אתם רוכשים, וחפשו ביקורות של קונים אחרים. הימנעו מביצוע עסקאות כשאתם מחוברים לאינטרנט אלחוטי ציבורי, והשתדלו לבצע את קניות האונליין בדרכים מאובטחות כגון פיי פאל במקום להכניס פרטי כרטיס אשראי."

הכינו מראש רשימת קניות: לילך סיני, סמנכ"לית השיווק של אתר דיל קוסמטיקס, מספרת כי רשתות, מותגים ועסקים, משקיעים כספים רבים כדי לגרום לצרכנים לרכוש. זאת באמצעות פרסומים אינטנסיביים, מודעות ענק, אחוזי הנחה גבוהים, פרזנטורים מוכרים ואמצעים שיווקיים נוספים.

כדבריה: "כדי לקנות בחוכמה וביעילות, רצוי להכין מראש רשימה של פריטים שחסרים ולחפשם במחירים משתלמים. מה כן כדאי לרכוש? בשמים, איפור, מוצרי טיפוח מקצועיים לשיער ותכשירי קוסמטיקה שמשתמשים בהם באופן קבוע, פריטים במחירים משתלמים בעלי תוקף ארוך ומוצרים של מותגים שלעיתים נדירות נמכרים בהנחות. בדרך כלל בחגיגות המבצעים של נובמבר גם הם יימכרו בהורדת מחיר מסוימת."

 

מימין לשלמאל: אתר היבואן טי אנד איי - שעון יד G-SHOCK דגם GW-A1000FC-1 ב-1,799 ש"ח במקום 3,599 ש"ח, בעמוד המבצעים של אתר היבואן. צילום: יח"צ חו"ל; עד 50% הנחה על מגוון פריטים בגאדג'טשופ: רובוט דינוזאור חכם, 199 ש"ח במקום 269 ש"ח. צילום: יח"צ חו"ל; אתר דיל קוסמטיקס - 20% הנחה בבלאק פריידי על כל האתר (למעט המותג קרסטס) עם קוד קופון BLACK. צילום: דני גולן

 

 

לחשוב קדימה ולחסוך: כדי להתנהל באופן כלכלי חכם, אומר דניאל אדרי, מנהל השיווק של אתר ערכות היצירה והמתנות Funkyfish, "מי שיכול להרשות לעצמו כעת להוציא את הכסף, יוכל לקנות מראש מספר מתנות לימי הולדת, חגים ואירועים קרובים בהנחות ולשמור אותם עד שיגיע התאריך. התנהלות כזו של תכנון מראש תשתלם גם מבחינת חיסכון בזמן בעתיד."

פריטים על-זמניים שישמשו לאורך זמן: "חגי הקניות מסונכרנים עם סוף עונת הקיץ. רצוי לבחור בפריטי בייסיק או כאלו שהם על-זמניים במקום בטרנדים חולפים. כך נהיה בטוחים שהם ישמשו אותנו לטווח ארוך. רצוי לבחור פריטים שאפשר לשלב עם סגנונות לבוש מגוונים, כאלו שהם פרטי בסיס ליצירת מראות שונים", מסביר דניאל רבני, סמנכ"ל ברשת ההנעלה הארצית הלב הכחול.

לבדוק אם ההנחה אמיתית: לדברי יוני שור, מנהלת השיווק והפעילות הישראלית של אתר ohglow, "הרשתות והחנויות מביאות בחשבון כבר בתחילת העונה שבחודש נובמבר יצטרכו לקיים הנחות גדולות כדי לעמוד בתחרות, שהרי גם בסוף עונה הן לא מתכוונות למכור במחירי הפסד. לפיכך חלקן מתמחרות מראש את פריטיהן במחירים גבוהים, כדי להגיע בחגי המכירות למחיר שבו הן מעוניינות להרוויח.

"חשוב לבדוק לא את אחוזי ההנחה, אלא לשים לב למחיר הסופי. האם הוא באמת משתלם או המחיר המקורי היה גבוה ומנופח? לעיתים פריטים יחידים במלאי עשויים להיות מתומחרים במחירי הפסד כדי למשוך קונים. אלו יהיו בדרך כלל הפריטים שנראה בפרסומים, והם אלו שבהחלט כדאי לרכוש."

רכישות מעבר לים לא תמיד משתלמות: שופינג איי אל מוגדר כחגיגת קניות ישראלית, בלאק פריידי וסייבר מאנדיי הם חגים בינלאומיים. לדברי עמית זמיר, מנהל שיווק בחברת סיריוס אלקטרוניקה, יבואנית של מותגי אלקטרוניקה ואודיו בינלאומיים רבים כגון פיור אקוסטיקס, מרשל ופולק: "נהוג לחשוב שהמחירים תמיד נמוכים יותר כאשר קונים מאתרים בינלאומיים, אך הדבר לא תמיד נכון ויש לבדוק זאת בקפידה. אין לשכוח שקיימים מיסים על קניות באינטרנט.

"כיום עד קנייה של 75 דולר אין מיסים ולא נדרש תשלום נוסף מעבר לשילוח. מסכום של 75 דולר ועד 500 דולר נדרש רק מע"מ, ומעל 500 דולר יש לחשב גם מע"מ ומכס. לכל קטגוריה חישוב מיסים משלה. אלו עשויים לעיתים לייקר את הרכישה ולהפוך אותה ללא משתלמת. ככלל, העדיפו לרכוש מעסקים ישראלים ולתמוך בהם."

 

מימין לשמאל: אתר ערכות היצירה והמתנות funkyfish - עד 80% הנחה על מגוון פריטים. ערכת מקרמה ליצירת עלים ב-89 ש"ח במקום 99 ש"ח. צילום: דניאל אדרי; רשת הלב הכחול - 20% הנחה על כל הנעליים ו-10% הנחה על כל המגפיים מכל מותגי הרשת. צילום: יח"צ חו"ל; אתר הקוסמטיקה OhGlow.co.il עם הנחה של 70%-10% על מגוון מותגי האתר בחודש נובמבר. צילום: איה וינד; עד 70% הנחה בסיריוס אלקטרוניקה - ערכת גיימינג מקצועית שישה באחד מבית MARVO במחיר של 249 ש"ח במקום 349 ש"ח. צילום: יח"צ חו"ל

 

הבדלים בין החוקים בישראל ובעולם: "ביטול עסקה בישראל כפוף לחוקים", מציינת הדס כרמל, מנהלת מותג הקוסמטיקה המקצועית כריסטינה בישראל. "בעת רכישת מוצר בחו"ל, ייתכן שההוראות והחוקים אחרים. אם המוצר לא יתאים מכל סיבה שהיא, לעיתים תהיה בעיה להחזירו. נסו לברר מה הם הכללים על החזר והזדכות על מוצר טרם רכישתו. אם ההפרשים אינם מצדיקים את ההתעסקות, העדיפו לרכוש אצל ספק ישראלי אמין, שאיתו תוכלו לתקשר ולדבר בשפתכם בשעת הצורך."

תנאים מגבילים: "לעיתים בשל ההתלהבות והפחד שכל הפריטים יימכרו, אנו מתפתים לרכוש אותם, אך לאחר שהם מגיעים, מתחרטים על הקנייה ומעוניינים להחזיר. לפני הקנייה שימו לב", מזהירה מיטל רובין-עובדיה, מנהלת השיווק של רשת חנויות כלי הבישול והאפייה סולתם. "קראו בעיון את התנאים המגבילים כגון אפשרויות החזרה או החלפה, פרק הזמן לעשות כן שהחנות מאפשרת, החזר כספי אם קיים וכולי. יש לוודא שהשירות הוגן. אומנם קיים החוק להגנת הצרכן, אך רשתות מסוימות הוגנות יותר עם הצרכן מאחרות."

ערכו בדיקות בחנויות האון ליין: לדברי לילך קדמי, מנהלת השיווק בחברת אינטרסן, משווקי המותגים נובי (NUBY), טוליפס, הוסטס ונוספים, "חנויות האון ליין של הרשתות חוסכות את הבלגן והתורים ומקלות את השוואת המחירים ובדיקתם. כיום כמעט לכל רשת יש חנות און ליין פעילה וידידותית למשתמש. מעבר להנחות הרגילות, לעיתים מתקיימות בהן הנחות מיוחדות. שווה לבדוק. גם אם אתם נמצאים פיזית בחנות מסוימת, רצוי לפתוח להיכנס לחנות האינטרנטית ולבדוק אם המחירים וההנחות בחנות זהים לאלו באון ליין, ולהשוות בין המחיר בחנות מסוימת למחיר בחנויות אחרות."

 

 

מימין לשמאל: 20% הנחה על מותג הקוסמטיקה המקצועית כריסטינה באתר דיל קוסמטיקס בבלאק פריידי, עם קוד קופון BLACK. צילום: שלומי ארביב; באתר רשת סולתם עד 60% הנחה ו-10% נוספים בשימוש בקוד קופון NOV10 (ללא כפל מבצעים) בחגיגות מבצעי נובמבר. צילום: גל בן זאב; מותג התינוקות NUBY  מציע 25% הנחה על כל מוצרי המותג באתר היבואן. צילום: יח"צ חו"ל

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן