מגה תעשיות
כתבות
תעשייה וניהול
לעמוד קודם

לינקדאין והסברת המלחמה לעולם

איך רשת הלינקדאין נהפכה לפלטפורמת הסברה טובה במלחמה על דעת הקהל העולמית בקרב הקהילה העסקית?

עו"ד שרון הר זהב |  
27/11/2023
זמן קריאה: 3 דק'

בשבת השחורה, 7 באוקטובר, החלה מלחמה שגבתה את חייהם של אנשים רבים, אזרחים ולוחמים, גבתה מחיר כבד של חטופים מכל שכבות הגיל, אזרחים, חיילים, תושבי חוץ ועובדים זרים, ושינתה בין רגע את חייהם של משפחות רבות בישראל ואת החברה הישראלית.

החברה הישראלית מתגלה במלוא הדרה. מתנדבים רבים פועלים במגוון ארגונים מוכרים ולא מוכרים, קבוצות פייסבוק גועשות ומלאות תגובות רבות של "היכן אפשר להתנדב? איפה אפשר לתרום בגדים ומשחקים?" ועוד.

קיימות קבוצות נוספות בפייסבוק, של עורכי וידאו, שחברים בהן עורכי וידאו ישראלים מהארץ ומחו"ל, שמחפשים להשתלב בפרויקטים של הסברה ולתת מזמנם וממרצם בהתנדבות, כדי לערוך חומרי וידאו ולקדם את ההסברה הישראלית במאבק על התודעה הציבורית. חלקם אף מאתרים את חומרי הגלם בעצמם.

ינון סופר, עורך וידאו ישראלי שמתגורר באנטוורפן שבבלגיה, מספר: "רוב חיי גרתי בישראל. כשפרצה המלחמה, רציתי לתרום מכישוריי למאמץ המלחמתי, מאחר שאני לא מגויס למילואים. ראיתי פרסום בפייסבוק של מפיק סרטונים בעבור מיזם הסברתי, שפרסם שצריך עורכי וידאו מתנדבים לתרום לקידום ההסברה, ומיד התנדבתי.

"כשהתחלתי לעבוד הייתה תיקייה מוכנה עם הסרטים לעריכה ממצלמות הגוף של המחבלים, וסרטונים נוספים מהרשתות החברתיות. מעבר לעריכה הרגילה, הכוללת בחירת פוטג'ים ומוזיקה, היה עליי לעשות אדפטציה לסרטונים לשפות זרות ולייצר כתוביות בהתאם. בעזרת כלי AI הצלחתי בתוך מספר שעות להפיק כחמישה-עשר סרטונים בשפות שונות. העברתי את הסרטונים למפיק, שהעביר למנהלי המיזם. מנהלי המיזם בדקו את תקינות הסרטונים והכתוביות, שכן התוצרים המתקבלים בכלי AI אינם מושלמים וצריך לבדוק אותם. את הסרטונים הם שלחו לדיפלומטים בכל העולם, מתאילנד ועד ברזיל."

 

לא רק פייסבוק, גם לינקדאין

לכל רשת חברתית יש ייחוד וקהל מטרה משלה, שמאפיין את המשתמשים בה. לינקדאין היא רשת עסקית שבה חברים עובדים ומנהלים בארגונים, מנהלי HR, יזמי הייטק וסטארטאפיסטים, בעלי עסקים עצמאיים ועוד, השייכים לקהילה עסקית גדולה וענפה. הקשרים בלינקדאין מבוססים על מעגלים, וככל שמגדילים את מעגל הקשרים, כך מרחיבים את רשת החברים.

אנשים רבים בעלי פרופיל ברשת לינקדאין, הן מתחום ההייטק והן מתחומים אחרים, מקושרים במעגלי הקשרים שלהם עם אנשים מחו"ל, ישראלים ולא ישראלים, ושייכים לקבוצות ולקהילות מהארץ ומחו"ל, סביב תחום עיסוקם.

משתמשים רבים, שעד לא מזמן נחשפו בפיד שלהם ברשת הלינקדאין לפוסטים של מגייסים ומגייסות למשרות, מודעות לקידום עסקי, מאמרים נותני ערך לקידום עסקים, תמונות מכנסים ואירועים של יזמים, הצגת הצלחות ועוד, נחשפים כיום לתכנים אחרים לגמרי, של ישראלים במגוון תפקידים ודרגים. מעובדים ועד מנהלים בכירים - כולם משתפים בסיפורים אישיים, ברגשות, בתחושות, בדעות, בסרטונים עם כתוביות בערבית ועל גביהם מוטבע מלל בעברית לצרכי הסברה (הרבה מהם לא מסוננים ומראים מראות קשים לצפייה), תכני הסברה מגופים מוכרים ולא מוכרים של התארגנויות עצמאיות ועוד.

כמו כן יש קבוצות קיימות בלינקדאין שפועלות סביב תחומי עיסוק מסוימים, וקבוצות כגון friends of Israel ו-Israel business network או Israel deal flow, ומגוון קבוצות שחברים בהן ישראלים וכאלה שאינם ישראלים, שבחלקם משתפים תכנים.

הפעם זה אחרת

להבדיל מההסברה שהייתה לנו בשנים קודמות, הפעם אנשים רבים, אזרחים, עומדים כתף אל כתף לצד חברות שמפגינות סולידריות חברתית בפרסומים, משפיענים, משפחות החטופים ורבים אחרים, ללא כל הכשרה מקצועית או זיקה לתחום הפרסום והשיווק. כולם עומדים לצד הגופים האמונים לכך מטעם המדינה, מביאים את הידע העסקי והקשרים שלהם, הסיפורים האישיים, ונרתמים לסייע להסברה הישראלית ולקדמה, מתוך שאיפה, תקווה ורצון להשפיע על דעת הקהל העולמית, להשפיע ככל שאפשר על הצגת הצד שלנו והשבת החטופים בהקדם.


עו"ד שרון הר זהב, כותבת מאמר הדעה, מפתחת מיזם פלטפורמת לימוד דיגיטלית בתחום התעסוקה והעסקים ללימוד פרקטיקות ניהוליות וארגוניות ומיומנויות בעולם העבודה. המיזם מועבר על ידי מנהלים בכירים במשק הישראלי ללימוד עובדים ומנהלים, מקבוצת אל הנכס. sharonharzahav@gmail.com

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן