מגה תעשיות
ניוזלטר מגה תעשיות
מגה תעשיות גיליון 13
לעמוד קודם

​גידול בעסקאות אשראי באמצעות ארנקים דיגיטליים

20/01/2022
זמן קריאה: 1.5 דק'

מנתוני חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), המנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי בישראל, עולה כי כניסת הארנק הדיגיטלי Google Pay בתחילת חודש דצמבר הובילה לזינוק בסכומי ההוצאות בכרטיסי אשראי בעסקאות באמצעות ארנקים דיגיטליים. ההוצאות בדצמבר דרך ארנקים דיגיטליים עמדו על סכום כולל של 592.49 מיליון שקלים - עלייה של 42.4% לעומת הנתון בחודש נובמבר, שעמד על 416.08 מיליון שקלים. מאז כניסת Apple Pay במאי 2021 נרשם גידול של פי 33 בהוצאות של הציבור הישראלי דרך ארנקים דיגיטליים.

על פי נתוני שב"א נמשכה בדצמבר מגמת ההתרחבות בחדירה ובשימוש של הציבור הישראלי במערכת ה-EMV. 62.7% מכלל ההוצאות בכרטיסי אשראי באוקטובר בוצעו דרך מערכת ה-EMV, ההוצאות בדצמבר דרך מערכת ה-EMV הסתכמו ב-21.888 מיליארד שקלים מתוך סך הוצאות של 34.914 מיליארד שקלים. בחודש נובמבר 2020, שבו נכנס השימוש ב-EMV בעסקים עם הכנסות של למעלה מ-100 מיליון שקלים, עמדו ההוצאות דרך מערכת ה-EMV על סכום של 7.901 מיליארד שקלים והיוו 25.4% מסך ההוצאות בחודש.

עוד עולה מנתוני שב"א כי 69.1% מכלל העסקאות בכרטיסי אשראי בישראל בדצמבר עברו דרך מערכת ה-EMV. 60.4% מכלל העסקאות ב-EMV בדצמבר 2021 היו עסקאות חכמות (עסקאות קונטקטלס או עסקאות באמצעות ארנקים דיגיטליים ואפליקציות). מדובר בעלייה של 17.8% בכמות העסקאות החכמות בדצמבר, לעומת נתח העסקאות הללו בנובמבר 2021. העלייה בעסקאות בארנקים דיגיטליים הייתה חדה יותר וכמות העסקאות הללו צמחה בדצמבר ב-36.8% לעומת נובמבר. מהנתונים עולה עוד כי במהלך החודש האחרון צמחה החדירה של מספר מסופי ה-EMV במשק הישראלי ב-4.1% וכעת 76% מהמסופים הפעילים בבתי העסק תומכים בטכנולוגיית EMV לעומת 73% בנובמבר 2021.

מנכ״ל שב״א איתן לב טוב: "הכניסה של Google Pay לישראל הרחיבה את היקפי השימוש וההוצאות דרך ארנקים דיגיטליים. השימוש בארנק דיגיטלי הופך בהדרגה לחלק משמעותי בחוויית הקנייה והתשלום, ואנו רואים יותר ויותר מעגלים בציבור משתמשים בשירותי התשלום המתקדמים. המשך חדירת ה-EMV במשק תוביל להגברת השימוש בארנקים דיגיטליים".

 

מקור: Gpay; פייסבוק

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן