מגה תעשיות
ניוזלטר מגה תעשיות
מגה תעשיות גיליון 27
לעמוד קודם

מיליוני דולרים לעסקים קטנים באפריקה

08/12/2022
זמן קריאה: 2 דק'

בעקבות ההצלחה של תוכנית ההאצה MultiChoice Africa, שהבטיחה מימון של 16 מיליון דולר (דולר ארה"ב) לשישה עסקים מתעוררים אשתקד, הורחבה התוכנית לשמונה מדינות נוספות ברחבי אפריקה.

לעסקים קטנים רבים נוספים במגזר הטכנולוגיה של אפריקה יש כעת הזדמנות ליהנות מתוכנית 2023, המספקת כישורים והזדמנויות הדרושים כדי למשוך מימון עסקי טרנספורמטיבי.

"אנחנו נרגשים להרחיב את תוכנית ההאצה של MultiChoice Africa למדינות אפריקניות נוספות", אמר קאלבו מאוולה, מנכ"ל קבוצת MultiChoice, והודיע על ההשקה. "זה חלק מהמחויבות ארוכת הטווח שלנו לצמיחה ולהכפלה של הפוטנציאל הטכנולוגי של אפריקה, שהוא קריטי לצמיחה העתידית שלנו."

תוכנית ההאצה MultiChoice Africa, שיצאה לדרך בשבוע היזמות העולמי, מיועדת לסטארט-אפים מבוססים ולארגונים קטנים במגזרי טכנולוגיה ספציפיים: בריאות, אגריטק, פינטק, חינוך, הכלכלה המעגלית והתעשיות היצירתיות.

"יש כישרון עסקי מדהים ברחבי אפריקה", אמר מאוולה. "מאיץ MultiChoice Africa הוא הזדמנות למשקיעים ולארגונים קטנים לשתף פעולה כדי להכפיל את ההשפעה של כישרון זה ולהרחיב אותו ברחבי אפריקה."

לאחר שהחל בדרום אפריקה בשנת 2021, מאיץ MultiChoice Africa מתרחב לחוף השנהב, סנגל, ניגריה, גאנה, קניה, זמביה, אנגולה ואתיופיה. היוזמה מציידת יזמים מתעוררים כדי להבטיח מימון ולהרחיב את עסקיהם, וגם מספקת הזדמנויות להציג למשקיעים בינלאומיים.

 

 

נשיא הבנק לפיתוח אפריקה, ד"ר אקינוומי אדסינה, ציין בעבר כי "המגזר הפרטי הוא מאיץ הצמיחה של אפריקה." כמה מדינות אפריקניות תמכו בפיתוח עסקים קטנים כחלק מהאסטרטגיה הכלכלית שלהן. מאיץ MultiChoice Africa משתלב עם יעדי פיתוח אלה.

תוכנית ההאצה של MultiChoice Africa היא יוזמה של קרן החדשנות MultiChoice, בשיתוף חממה עסקית שבסיסה בדובאי, Companies Creating Change - חברות יוצרות שינוי (C3), המעניקה ליזמים גישה לכלים, למיומנויות ותמיכה פיננסית להרחבת העסק שלהם. MultiChoice גם שיתפה פעולה עם EOH, חברת שירותי טכנולוגיה שתביא את המומחיות שלהן לשולחן, במיוחד במונחים של ייעוץ טכנולוגי, ספרינט פיתוח ותמיכה טכנית.

על פי השלב הראשון של תוכנית ההאצה MultiChoice Africa, שותפים מהמגזר הציבורי והפרטי בכל מדינה ממנים עסקים או יזמים לתוכנית. משם, 29 מהסטארט-אפים יוצאים לקורס הכשרה וירטואלי אינטנסיבי. היוזמה מיועדת לעסקים מבוססים שכבר פועלים ומחפשים להתרחב על ידי משיכת השקעות נוספות.

"מייסדי סטארט-אפים זוכים ללמוד הכול, מאיך לחקור נכון את המגזר העסקי ואת השוק, ועד איך ליצור נישה לעסק", אומר בויטומלו מונאגנג מ-Swypa, אחד הפיינליסטים של השנה שעברה. "במהלך הסדנאות עודדו אותנו לחפור עמוק יותר, והבנתי שיש לנו פוטנציאל להתחרות בקנה מידה הרבה יותר גדול."

קורס ההכשרה הווירטואלי מתקיים מספר שבועות, ובו לומדים בעלי סטארט-אפים מיומנויות מדיה, כיצד לשווק את עסקיהם למשקיעים, כיצד ליצור תוכניות עסקיות אטרקטיביות ולדעת מה המשקיעים מחפשים.

בהמשך, היזמים יתכנסו לאירוע גמר, שבו ייבחרו 11 סטארט-אפים לשלב ההגשה הסופי. הם ישתתפו במחנה אתחול ייעודי של C3 כדי ללמוד כיצד לעצב את הסיפור שלהם למשקיעים בינלאומיים, וכדי לקבל "רעיון מוכן" לפני המצגות הגדולות שלהם.

"אנחנו מאמינים שעסקים קטנים ובינוניים במגזרים טכנולוגיה, קיימות וקריאייטיב יהיו מהותיים לשלב הבא של הצמיחה של אפריקה", אומר מאוולה. "מאיץ MultiChoice Africa מיועד למצוא את הסטארט-אפים המבטיחים ביותר, ולהעצים אותם למלא את התפקיד הקריטי הזה."

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן