וולמרט: עזרה למוכרים בהזמנות מאתרי מסחר אלקטרוני
Walmart מכריזה על הרחבת שירותי שרשרת האספקה שלה עם השקת תוכנית Multichannel Solutions המיועדת לעזור למוכרים להשלים הזמנות ממספר שוקי מסחר אלקטרוני בו בזמן. מהלך זה מעמיד את Walmart בתחרות ישירה עם Amazon, המציעה מערך דומה של שירותי לוגיסטיקה למוכרים.
תוכנית Multichannel Solutions מציעה למוכרים דרך חסכונית להשלמת הזמנות משווקים מקוונים מרובים, תוך הצגת תעריפי משלוח תחרותיים וזולים ב-15% בהשוואה למתחרים. ההודעה על השקת התוכנית, שפורסמה ביום שלישי, מדגישה את היתרונות הכלכליים והלוגיסטיים של שימוש בשירותי השילוח וההשלמה של Walmart.
למרות היתרונות הברורים, לתוכנית החדשה יש מספר מגבלות בשלב ההשקה. מוצרים חייבים לעמוד בדרישות הקיימות של שירותי ההשלמה של Walmart, ולא יתאפשר לשלב מוצרים מרובי קופסאות בשירות בשלב הראשון. כמו כן מוכרים יצטרכו לשלוח את המוצרים שלהם לאחד מ-11 מיתקני Walmart שבשמונה מדינות בארה"ב, והמשלוחים יכולים להישלח אך ורק לכתובות בארה"ב.
הכרזה על תוכנית Multichannel Solutions הייתה רק אחת מתוך מספר יוזמות הקשורות להשלמת הזמנות שהוצגו בכנס המוכרים של Walmart שהתקיים לאחרונה. החברה מתכננת להשיק שירות נוסף בשם Walmart LocalFinds, המאפשר למוכרים להציע איסוף ומשלוח ישירות ממיקומים פיזיים של המוכרים ללקוחות מקומיים. השירות יושק בסתיו הקרוב באטלנטה ובדאלאס, עם תוכניות להתרחב לערים נוספות. 1-800 Flowers.com הוא המוכר הארצי הראשון שמשתתף ביוזמה זו.
Walmart מאפשרת למוכרים להשתמש ברשת המשלוחים שלה גם למשלוחים במשאיות מלאות. מוכרים המשתמשים בתוכנית Preferred Carrier יכולים לשלוח מספר פריטים מצומצם או משאית מלאה במחירים מיוחדים, כך נמסר מ-Walmart.
הרחבת שירותי הלוגיסטיקה של Walmart באמצעות תוכנית Multichannel Solutions משקפת את שאיפתה של החברה להעמיק את התחרות מול Amazon ולהגדיל את נתח השוק שלה בתחום המסחר האלקטרוני. השירותים החדשים מציעים למוכרים הזדמנויות לשיפור יעילות התפעול ולהגדלת היקף המכירות, תוך התמודדות עם מגבלות טכניות ולוגיסטיות בשלב ההשקה. ככל שהחברה ממשיכה לפתח ולהרחיב את שירותיה, המוכרים יכולים לצפות ליתרונות נוספים ולשיפור בחוויית הלקוח.