מגה תעשיות
ניוזלטר מגה תעשיות
מגה תעשיות גיליון 65
לעמוד קודם

בקשה לתביעה ייצוגית: מימוש שוברי זיכוי ומתנה בחנויות מקוונות

05/02/2025
זמן קריאה: 1 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד רשתות קמעונאיות מהמובילות בישראל: שופרסל, רמי לוי שיווק השקמה, ויקטורי, קרפור, יוחננוף ושבעה תאגידים נוספים, בהם סופר פארם, המשביר לצרכן, פוקס ורנואר. נטען להפרת חוק הגנת הצרכן באופן בוטה וברור: המשיבות אינן מאפשרות לצרכן לממש שוברי זיכוי ומתנה בחנויות המקוונות.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד נאמר, כי המשיבות מפרות את הדין כאשר הן מוסרות לצרכן שובר זיכוי ואינן מאפשרות לו לממש את השובר ברכישה בחנויות המקוונות אלא רק בחנויות פיזיות. נוסף על כך וכפועל יוצא מכך, הן גם אינן מאפשרות לצרכן להשתמש בשוברי הזיכוי במכירות מיוחדות בחנויות המקוונות, ואינן מאפשרות לממש את הזיכוי באמצעות רכישת שובר מתנה כהגדרתו בחוק הגנת הצרכן.

נוסף על כך, אף שחלק מהמשיבות מוכרות לצרכן שובר מתנה, הן אינן מאפשרות לו לממש את שובר המתנה בחנויות המקוונות אלא רק בחנויות פיזיות. כמו כן המשיבות אינן מציינות על גבי השוברים עצמם כי הם ניתנים למימוש ללא תנאים מגבילים ו\או את תוקפם.

לדברי המבקשת, האמת המקוממת היא כי הסיבה היחידה שבגינה מטילות המשיבות הגבלות על מימוש השוברים ומכבידות על הצרכן במימושם, היא רצונן, מטרתן ותקוותן ששוברים אלה לא ימומשו על ידי הצרכן, בין אם יאבדו מידיו, בין אם ישתכחו ממנו ובין אם יפקע תוקפם.

בבקשה שהגישה אושר כהן תושבת ר"ג נאמר, כי מעבר לטרחה המיותרת ואובדן זמן הנגרמות לצרכן כפועל יוצא מהגבלות על מימוש השוברים, התנהלות המשיבות גורמת לו נזק כבד ביותר בגלל ירידתם לטמיון של השוברים. נזקו של הצרכן הוא בבחינת תמונת מראה ורווח נטו למשיבות.

המבקשת מציינת, כי מהודעת בנק ישראל מחודש יוני 2022 עולה, כי יותר מ-50% מהשוברים למיניהם אינם ממומשים על ידי הצרכן, באופן שמייצר רווח של מאות מיליוני ש"ח ואף יותר מכך לעוסקים.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן