מגה מוסך
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

מחקר: נהיגה אוטונומית מתפתחת

12/11/2025
זמן קריאה: 1 דק'

מספר תאונות שבהן היו מעורבות מערכות סיוע מתקדמות לנהג (ADAS) ומוניות רובוטיות עורר דיון ציבורי וביקורת תקשורתית, אך לא הביא להאטה ממשית בהתקדמות תחום הנהיגה האוטונומית.

דו"ח עדכני של חברת גייד האוס (Guidehouse Research) מלמד שמערכות אוטונומיות וממוחשבות כגון שמירת נתיב הנסיעה, מצלמות רוורס ובלימה אוטומטית במצבי חירום, מתרחבות באופן קבוע ונמצאות במגמת עלייה כבר שני עשורים - תוצאה של רגולציה מחייבת בארה"ב ובאירופה. מערכות אלו הן למעשה הבסיס לפלטפורמות הנסיעה האוטונומית ומוניות רובוטיות, שכבר פעילות בערים ברחבי העולם.

הדו"ח מציין כי חברת וויימו (Waymo) מפעילה כיום מוניות אוטונומיות בחמש ערים מרכזיות בארצות הברית: פיניקס, סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס, אטלנטה ואוסטין. החברה מתכננת להתרחב ב־2026 לערים נוספות, בהן מיאמי, דאלאס, דנוור, סיאטל, וושינגטון ונאשוויל.

על פי דוחות הבטיחות השנתיים של ה־NHTSA (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בארה"ב), בין השנים 2021 ל־2024 נרשמו 47 פצועים בתאונות שבהן היו מעורבים כלי הרכב של וויימו, מתוכם שלושה נפצעו ברמה חמורה.

ג'ייק פוס (Jake Foss), אנליסט בחברת גייד האוס, מסביר כי רמת הפריסה של מוניות רובוטיות המשתמשות בטכנולוגיות נהיגה עצמאית גדלו מאוד בשנים האחרונות. כיום, בערים מסוימות ברחבי העולם, אדם יכול להזמין, לנסוע ולהוריד נוסעים ללא נהג מאחורי ההגה. עם זאת, הוא מציין, לצד ההתקדמות קיימים כשלים שאף הביאו לפצועים והרוגים, ומקרים אלו זכו לחשיפה תקשורתית נרחבת.

למרות האירועים הבולטים, הדו"ח קובע כי בתחזית ארוכת הטווח של שוק ה־ADAS התחבורה האוטונומית נותרת חיובית. ההשקעות בבטיחות, בשקיפות ובתשתיות צפויות להשפיע יותר מאירועים אחדים.

בעקבות הממצאים, גייד האוס ממליצה להדק את הרגולציה בטרם נפרסות מערכות אוטונומיות נוספות, ובכלל זה שיפורים בחומרה ובתוכנה, מנגנוני דיווח על תאונות וסטנדרטים אחידים לעמידה בבטיחות. בשווקים שבהם שיעור האימוץ של טכנולוגיות המוניות הרובוטיות ונהיגה אוטונומית עדיין נמוך, החוקרים ממליצים לשלב אוטומציה דווקא בתחבורה הציבורית כאמצעי יעיל לקידום בטיחות וחיסכון תפעולי.

 

לפרטים נוספים

 

רכב אוטונומי של שירות וויימו

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן