ריקול לעשרות אלפי רכבים של GM
ג'נרל מוטורס (General Motors) הודיעה על ריקול ל־62,468 רכבי שברולט סילברדו (Chevrolet Silverado Medium Duty) שיוצרו בין השנים 2019 ל־2024. ההחלטה התקבלה בעקבות דיווח של הרשות האמריקנית לבטיחות בדרכים (NHTSA), המתריעה על סיכון ממשי להתלקחות הנגרם מכשל במערכת הבלימה.
לפי ממצאי הרשות, הכשל נובע מדליפת נוזל בלמים לתוך מתג לחץ הבלימה - תוצאה של שימוש בחומר כימי שאינו מאושר על ידי הספק, ששימש בייצור הדיאפרגמה (קרום גומי) בתוך מכלול החיישן. לאורך זמן החומר גורם להתפוררות הקרום, והדבר מאפשר לנוזל הבלמים לחלחל אל רכיבים חשמליים רגישים. דליפה זו עלולה להביא לקצר חשמלי במעגל, לגרום להתחממות חריגה, ובמקרים קיצוניים אף לשריפה.
הסיכון בעל משמעות רבה בגלל תפקידו הקריטי של המתג, שמחובר למערכת האורות והאזהרה של הרכב. אם המתג מתקצר עם הפיוז המחובר אליו, החום עלול להתגבר מהר ולגרום דליקה סמויה גם כאשר הרכב כבוי. משום כך מומלץ לבעלי הדגמים שנפגעו להימנע מהחניית הרכב במבנים סגורים או בקרבת בתים - עד התיקון.
הריקול כולל את הדגמים 4500HD, 5500HD ו־6500HD של סילברדו, המשווקים כרכבי עבודה בינוניים (Medium Duty). החברה מדגישה כי דגמים שיוצרו לפני 2019 אינם רלוונטיים לתקלה כי יש להם על תכנון ועיצוב אחרים. כמו כן חלק מהרכבים משנת הדגם 2024 כבר צוידו מראש ברתמת חיווט הכוללת אטם סיליקון שמונע את חדירת נוזל הבלמים.
סוכנויות GM יחליפו את רתמת החיווט במערכת הבלימה ברכבים הפגועים ללא עלות לבעלי הרכבים. שכבת סיליקון ברתמה החדשה נועדה למנוע זליגת נוזלים למעגל החשמלי.
לפי נתוני המכירות של GM לשנת 2024, נמכרו בארה"ב 560,264 רכבי סילברדו, מהם 10,319 מדיום־דוטי הכלולים בריקול. בחברה מבהירים כי עד כה לא התקבלו דיווחים על פגיעות גוף או תאונות הקשורות לתקלה.