לוולוו טכנולוגיה למניעת תאונות
התזה ממוחשבת היא מה שוולוו (Volvo) מנסה לשלב בטכנולוגיה החדשנית שלה. מדובר בטכניקה ממוחשבת שנקראת "התזת גאוס" (Gaussian splatting). היצרן השוודי משתמש בטכניקה הזאת בשביל להפוך את הרכבים שלו לבטוחים יותר. שיטת התזת גאוס משתמשת במערכות למידה עמוקה ומפורטת לצורך ייצור מודלים ודימויים תלת-ממדיים מתמונות או צילומים. השיטה עוזרת לתפוס נתונים דו-ממדיים ויזואליים מהחיים האמיתיים ולהפוך אותם למודל 3D.
שילוב של בינה מלאכותית ופלטפורמות ממוחשבות מהירות מבית אנבידיה (Nvidia) מאפשר לחוקרים ולמהנדסים ממיזם זנסיאקט (Zenseact) ליצור תסריטים אפשריים של תאונות התנגשויות על בסיס מידע שנאסף מחיישנים ברכבים חדשים של וולוו. זנסיאקט הוא מיזם הבית של וולוו שפועל בתחום AI ופיתוח תוכנות.
מערכות של זנסיאקט יוצרות חומרים ויזואליים תלת-ממדיים ממידע שנאסף מהחיישנים. התמונות והחומרים הוויזואליים שיוצרו על ידי "מוח המחשב" ניתנים לשיפור, לעדכון ולעריכה לפי הצרכים והמשימות. חוקרים יכולים להוסיף או להסיר מכשולים, לבדוק ולבחון תסריטים של תאונות ולחקור תוצאות לפי החלטות שתוכנות ממוחשבות של המכונית מקבלות בזמן אמת.
החוקרים רואים את ההשלכות הווירטואליות של ההחלטות שהמערכת הממוחשבת מקבלת - האטת הרכב לפני רכב אחר או הולך רגל שחוצה את הכביש או כל סיטואציה אחרת. המטרה המרכזית של וולוו היא להבטיח שהרכב יידע להתמודד עם מצבי חירום על הכביש באופן אוטונומי, גם אם המקרים נדירים.
כמובן, וולוו אינו יצרן הרכבים היחיד שמשתמש בבינה מלאכותית לדימוי מקרים קיצוניים. פורשה (Porsche) למשל מפעילה מערכות AI דומות בשביל לתת למערכות סיוע בנהיגה יותר "ידע" ויכולת להתמודד עם מקרי חירום על הכביש או ברחוב.




