שיטת AI לתקשורת בין רכבים
קבוצת מחקר מאוניברסיטת ניו יורק (NYU) מפתחת מערכת שתאפשר לרכבים להעביר ולשתף מודלים של בינה מלאכותית, ממש כמו הודעות ברשת חברתית, גם אם הרכבים אינם מתקשרים ואינם "נפגשים" באופן ישיר. המערכת מיועדת בעיקר לרכבים עם אפשרויות נהיגה אוטונומית. היא תעזור להם לשתף מידע ונתונים על התנאים הסביבתיים באופן שאינו ישיר. הרכבים יוכלו "ללמוד" מרכבים אוטונומיים אחרים. הטכנולוגיות של היום מאפשרות לרכבים אוטונומיים לתקשר פרק זמן קצר רק אם הם נמצאים בקרבה פיזית.
יונג ליו (Yong Liu), פרופסור באוניברסיטת ניו יורק שמפקח על המחקר והפרויקט הטכנולוגי, מסביר: "אפשר להציג את זה בתור רשת חברתית לשיתוף חוויות בין רכבים אוטונומיים. למשל, רכב שנהג באופן עצמאי רק במנהטן, יוכל לקבל מידע על תנאי הכבישים והרחובות בברוקלין גם אם הוא לא היה שם בעצמו ואינו מכיר את השטח. המערכת תהפוך את הרכבים לחכמים יותר ומוכנים לתרחישים ומצבים מגוונים, גם כאלו שהרכב לא התנסה בהם מעולם."
השיטה מאפשרת לרכבים להפעיל מודלים חכמים לקבלת מידע כשהם נמצאים במרחק של עד 100 מטרים זה מזה. את המודלים הם יוכלו להעביר לרכבים אחרים. כך המידע ישותף בין רכבים אוטונומיים רבים, הרבה מעבר לאינטראקציות מיידיות וקצרות על הכביש. כל רכב יכול להחזיק ולשמור מידע מעשרה רכבים בו-בזמן. מערכות AI מתרעננות אוטומטית כל 120 שניות.
החוקרים בחנו את המערכת שלהם באמצעות סימולציות ממוחשבות עם מפות וירטואליות של מנהטן. בסימולציה, רכבים וירטואליים נעים ברחובות העיר במהירות של כ-14 מטרים לשנייה. הרכבים הווירטואליים קיבלו החלטות באופן עצמאי במגוון סיטואציות. למשל, כשהרכב נמצא בצומת הוא יכול להחליט לפנות או להמשיך לנסוע ישר, לפי מידע סביבתי שהוא מקבל.
המחקר מראה, כי מהירות הרכב ותנאי הכביש משפיעים על אפקטיביות הלמידה. כשהרכב נוסע במהירות גבוהה ומתקשר עם הסביבה בתדירות גבוהה, הדבר עוזר לו לשפר את פעילות המערכות האוטונומיות ולעדכן אותן.
Aeva 4D LiDAR Technology