בקשה לתביעה ייצוגית: המחירים בקופה גבוהים יותר
בקשה לאישור תביעה ייצוגית בטענה להטעיה צרכנית הוגשה נגד רשת אלמה מרקט שבבעלות חברת אלמה מרקט קימונאות ל.ה. מהרצליה. לרשת שישה סניפים בערים תל אביב, ראשון לציון, רמת השרון, מודיעין וגבעת שמואל, ובבעלותה אתר אינטרנט לשירות משלוחים בערים האלו.
בבקשה שהוגשה לבימ"ש השלום בת"א נאמר, כי רשת אלמה מרקט נוהגת להציג לצרכנים מחירים נמוכים על גבי מדבקות המחירים אשר על המוצרים במדפי סניפיה או על גבי השילוט לצד אותם המוצרים, אך גובה בגינם בקופה מחירים גבוהים בהרבה.
לדברי המבקש, אמנון וידיסלבסקי תושב ת"א, הוא הפנה את תשומת ליבם של עובדים בסניף הרשת ברחוב דיזינגוף בתל אביב לפער בין המחיר הנמוך המוצג במדפי הסניף לבין המחיר הגבוה בקופה, ואולם לא נעשה דבר בעניין, וגביית היתר השיטתית ממשיכה.
לטענת המבקש, מדובר ב"שיטת מצליח". הרשת בונה על כך שמרבית לקוחותיה לא יעיינו בחשבונית הקנייה, והיא המרוויחה העיקרית מכך ומתעשרת שלא כדין על חשבון הציבור.
מלבד הסעד הכספי מתבקש בית המשפט להורות לרשת אלמה מרקט לגבות מלקוחותיה את המחירים המוצגים במדפי הסניף, ולהורות לה שהמחירים המוצגים על מדפי הסניפים הם המחירים המחייבים אף אם בקופה מחיריהם גבוהים יותר.