בקשה לתביעה ייצוגית: מחירי מבצע
בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבימ"ש השלום בעפולה נגד חברת שיווק רוסמן מחיפה, העוסקת במכירת מוצרי בית ומוצרי מזון באמצעות סניפים רבים ברחבי הארץ. נטען שהיא שוללת את זכותם הבסיסית והיסודית של צרכניה להיות מודעים באופן מלא למחירים של חלק גדול ממוצריה, המוצגים כ"מבצעים" בכוונה להטעותם. זאת באמצעות שיטות שיווק פסולות או במחיר הניתן ב"מכירה מיוחדת", כאשר הלכה למעשה מדובר במחיר הרגיל והקבוע של המוצרים, ובמרבית המקרים לא מוענקת הנחה או הטבה כלשהי.
המבקשת, מריה מקרוב תושבת קריית מוצקין, טוענת כי החברה אינה עומדת בתנאי הפרסום וההצגה של מבצעים, וכי היעדרם של מחיר קודם ו\או תנאים נוספים של המבצע מעלים חשש כבד כי המוצרים שהיא מפרסמת ומוכרת כאילו הם נמכרים במבצע, כלל אינם נמכרים במבצע. התנהלותה של החברה נועדה להציג את העסקה באור חיובי מנקודת מבטו של הצרכן ולהביאו לרכישת מוצרים בלתי מושכלת תוך טשטוש שיקול דעתו.
לדברי המבקשת, החברה גבתה מצרכניה סכומי כסף בעבור רכישות אשר ההתקשרות בהן הייתה לאחר הפעלת השפעה בלתי הוגנת, וסביר להניח כי אם היא לא הייתה מציעה את אותם המוצרים במסגרת "מבצע", לא היו הרבה צרכנים רוכשים אותם. בהתאם לכך עומדת לאותם הצרכנים הזכות לקבל בחזרה את סכומי הכסף אשר החברה הרוויחה על חשבונם, וכן פיצוי בגין הפגיעה באוטונומיה שגרמה להם התנהלותה.
אשר על כן החברה נדרשת לשנות את התנהלותה הפסולה לאלתר ולפצות את הצרכנים אשר כבר ניזוקו מהתנהלותה בהיבטים ממוניים ובלתי ממוניים.
אילוסטרציה

