בקשה לתביעה ייצוגית נגד שופרסל על מבצעים
בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז־לוד נגד שופרסל, בטענה לאי־יישום מלא של ההנחה המובטחת על מוצרים במסגרת מבצע או יישומה באופן חלקי בלבד. לדברי המבקש, אורי אדם, תושב הוד השרון, מדובר בהטעיה שיטתית ומתמשכת של ציבור הצרכנים, שלהם שופרסל מציעה במאות סניפיה ובפלטפורמת המכירות המקוונת שופרסל אונליין מגוון רחב של מוצרים במסגרת "מבצעי כמות" כגון "קנה שני מוצרים וקבל X הנחה", "המוצר השני בהנחה של X ש"ח".
בבקשה נטען, כי במקרים רבים ולאורך פרק זמן ממושך, הסכום שגבתה שופרסל בגין המוצרים שנרכשו במבצעי כמות לא שיקף את ההנחה המובטחת במחיר המבצע שהוצג לצרכנים, וההנחה שחושבה וניתנה בפועל הייתה נמוכה מההנחה אשר הוצגה בפרסומים.
המבקש מציין, כי באופן שבו היא מסווה את התנהלותה, שופרסל איננה מציגה את המחיר הסופי שהיא גובה בגין המוצרים במסגרת מבצעי הכמות (כערך נקוב), אלא רק את מחיר המוצר לפני ההנחה ולצידו הסכום שקוזז.
לדוגמה, לקוח המבקש לבדוק אם קיבל את ההנחה המובטחת נדרש לבצע חישובים לכמות המוצרים שרכש במסגרת מבצעי הכמות במכפלת ההנחה שהוצגה אל מול החיוב בפועל. מאחר שהפערים הם של שקלים אחדים ושופרסל אינה מציגה את המחיר הסופי, הצרכן מתקשה לעמוד על חיוב היתר שבוצע.
לדברי המבקש, כדרך קבע יצרה שופרסל במסגרת מבצעי הכמות מצג שווא בין המחיר המובטח לצרכן לבין המחיר שגבתה בפועל, ובעוד הצרכן סבור כי הוא נהנה מהנחה של ממש בעקבות רכישת כמות גדולה יותר של מוצרים, שיעור ההנחה האמיתי שקיבל היה נמוך מהמוצג.
המבקש מציין כי לנוכח היקף פעילותה של שופרסל והאופן השיטתי והמתמשך של ההטעיה, הנזק המצטבר שנגרם לצרכנים בעל משמעות ומצדיק את ניהול תביעתו כייצוגית, לחיובה של שופרסל בפיצוי הצרכנים בגין נזקיהם הממוניים הישירים, כפועל יוצא מהטעייתם המהותית והמתמשכת על ידה.
אילוסטרציה