מגה מזון
כתבות
מגה משפט מזון
לעמוד קודם

תביעה ייצוגית: ויקטורי מטעה במבצעי מחיר לכמות

02/03/2023
זמן קריאה: 1.5 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד נגד רשת המרכולים ויקטורי בטענה לפרקטיקת פרסום מחירים מפרת דין ומטעה הנוגעת לפרסום מחירי מוצרים במבצעי מחיר לכמות. החברה מפרה את חובתה להציג על גבי השילוט המפרסם את המבצע, את המחיר הרגיל של המוצר עם המחיר המוזל שלו.

לטענת המבקשת, חיה אלגבע תושבת יקנעם, ויקטורי מציעה בסניפיה מבצעי מחיר לכמות שבהם ניתנת הנחה אם נרכשת כמות מינימלית נקובה של יחידות המוצר שבמבצע כגון 2 יחידות ב-20 ש”ח, 5 יחידות ב-18 ש”ח, השני ב-50% הנחה.

החוק, מציינת המבקשת, מאפשר לעוסק לבחור בין פרסום המחיר הרגיל והמוזל בשילוט פרסומי לבין פרסומו על המוצר עצמו, ובלבד שהם יפורסמו יחד. למרות זאת במרבית המקרים ויקטורי אינה מפרסמת את המחיר הרגיל עם המחיר המוזל על גבי המוצר עצמו או בשילוט פרסום המבצע, ובכך מפרה את הוראות חוק הגנת הצרכן ומטעה את הצרכן.

לדברי המבקשת, בשילוט שבסניפי ויקטורי מפורסם אך ורק המחיר לכמות, המקנה את הנחת המבצע, כלומר המחיר המוזל ללא פרסום המחיר הרגיל על גבי השלט, כמתחייב בחוק. לצרכן אין מידע, אלא באשר למחירו של המוצר כחלק מכמות. הוא אינו יודע מה המחיר הרגיל ובכמה יחויב בהגיעו לקופה, אם ייטול כמות שונה מזו המקנה הנחת מבצע. למעשה הוא יחויב במחיר יחידה גבוה בהרבה, למרות שהמחיר הגבוה לא הוצג וממילא לא הסכים לשלמו.

בבקשה נאמר, כי בהיעדר המחיר הרגיל, המחיר המוצג והנקוב של יחידת מוצר אחת לא יכול לעלות על מחירה היחסי מתוך המחיר לכמות, וכי הצרכן רשאי לצפות כי זה המחיר שייגבה ממנו. אם ויקטורי רוצה לגבות מחיר יחידה גבוה יחסית למחיר לכמות, עליה לציין זאת במפורש ולנקוב מחיר מדויק על גבי השלט שבו היא מפרסמת את המחיר המוזל.

לטענת המבקשת, הפרקטיקה שבה מתגלה מחירו הרגיל של המוצר רק לאחר התשלום, מנוגדת לדין. כל עוד לא נאמר אחרת, המחיר שפורסם הוא המחיר שויקטורי רשאית לגבות, ואולם הלכה למעשה ויקטורי גובה מחיר ככל העולה על רוחה, תוך הסתרת המחיר הרגיל והיותו גבוה בהרבה מחלקו היחסי ממחיר הכמות.

לסיכום, נאמר בבקשה, ויקטורי מטעה את הצרכנים ומונעת מהם את האפשרות להפעיל שיקול דעת מושכל בנוגע לעלות המוצר וכדאיות הרכישה. בית המשפט מתבקש להורות לויקטורי לשנות את התנהלותה המטעה והמזיקה ולפצות את לקוחותיה שמהם גבתה מחיר רגיל גבוה מהמחיר המוזל בעבור המבצעים שבמבצע מחיר לכמות, תוך הפרת חובתה לפרסם על גבי שילוט את המחיר הרגיל עם המחיר המוזל.

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן