בוש עם משאית מימן של איווקו בנירנברג
קבוצת בוש החלה לאחרונה להשתמש במשאית חשמלית מבוססת תאי דלק בתנועת המפעל במיתקן החברה בנירנברג. למשאית, שפותחה על ידי יצרנית המשאיות איווקו, מודול כוח תאי דלק של בוש (FCPM).
על ידי המרה של מימן וחמצן למים וחשמל, אפשר להפעיל את המשאית, שמשקלה 40 טונות, באופן חשמלי לחלוטין. השימוש במימן מתחדש אף הופך את מערכת ההנעה של המשאית לניטרלית מבחינה אקלימית, כלומר משאית שאינה מזהמת את הסביבה. על ידי המעבר לרכב החדש, בוש רוצה גם לשמש דוגמה בנירנברג ולמלא תפקיד פעיל בפיתוח שרשרת ערך מימן בהתאם לאסטרטגיית המימן 2.0 של מדינת בוואריה, גרמניה.
היתרון הגדול של משאית תאי הדלק של איווקו טמון בטווח נסיעה של עד 800 קילומטרים. היא מופעלת על ידי חברת השילוח Schäflein מטעם מפעל בוש. חברת Schäflein שוכרת את הרכב מספקית ההשכרה Hylane, המתמחה במשאיות ללא פליטות. משאית תאי הדלק צפויה לכסות כ־12,000 קילומטרים בשנה.
חמשת מכלי המימן של המשאית מכילים עד 70 קילוגרם מימן בלחץ של 700 בר. למערכת תאי הדלק שלה תפוקה כוללת של יותר מ־200 קילו־ואט. הסרן החשמלי מופעל על ידי מערכת תאי הדלק, ושתי חבילות סוללות המותקנות במרכז המשאית משמשות לאגירת אנרגיה. למשאית יש תפוקת מערכת של 400 קילו־ואט ומשקל ברוטו של עד 44 טונות.
"לא היו לנו בעיות בהפעלת משאית זו, משמע תא הדלק מוכן לייצור בנפח", אמר אלכסנדר וייכסל, מנהל המפעל המסחרי בנירנברג. "המפתח לכלכלת מימן מוצלחת הוא מעל לכל להבטיח שפע של מימן במחיר סביר ולהקים תשתית מימן נאותה, כולל בנירנברג. אנו עובדים באופן פעיל עם שותפים תעשייתיים באזור המטרופולין של נירנברג כדי ליישם את אסטרטגיית המימן של בוואריה." וייכסל הוסיף: "פריסה זו היא אבן דרך חשובה המסייעת להפחית את הפליטות של המשאיות במשימות לוגיסטיקה. כמה אלפי משאיות עם מערכות תאי דלק של בוש כבר נמצאות על הכביש ברחבי העולם. הקונספט מוכיח את ערכו."
