איסוזו תעזור ללקוחות לבחור משאית חשמלית
חטיבת המשאיות של איסוזו נערכת להשקת המשאית החשמלית הראשונה שלה, איסוזו ELF, ובתוך כך מתווה תוכנית סיוע מקיפה שמכונה "EVision" לתמיכה בלקוחות השוקלים לרכוש משאית חשמלית המבוססת על סוללות. התוכנית המקוונת הזאת, שפתוחה כעת ללקוחות ביפן, כוללת מציאת פתרונות לבעיות של הכנסת משאיות חשמליות, כימות היתרונות שלהן, הפחתת פליטת CO2 והצעת אמצעים נוספים לשיפור היעילות ולהפחתת פליטות הפחמן.
התוכנית כוללת מתן פתרון לבעיות שעשויות להתעורר והנוגעות למשל למיתקני טעינת סוללות, למחירי החשמל (לעומת דיזל) ולכימות היתרונות של הורדת הנטל הסביבתי. באמצעות EVision, איסוזו מטפלת בנושאים אלו על ידי מתן פתרונות בכל שלב, החל במחקרים ראשוניים של ההיכרות המסחרית החשמלית וכלה בתפעול לאחר ההיכרות.
נעשה שימוש בהדמיית פעולות של הכנסת רכב חשמלי ועיצוב דפוסי פעולה אופטימליים. באופן ספציפי, המסלולים שבהם אפשר לעבור למשאית חשמלית מנותחים. בתוך כך יש התייחסות למטענים, לזמן טעינה, ללוחות זמנים, לתעריפי חשמל, לביקוש להספק של מיתקנים ולגורמים אחרים, ונעשות סימולציות של היתרונות של הפחתת פליטת CO2.
בשלב ההיכרות בפועל, באיסוזו מספקים עזרה בהפיכת התפעול ליעיל יותר ושירותים היקפיים. לשם כך תכננו מהנדסי החברה פתרון טעינה המציע תיאום כולל של פרטים כגון הסדרת התקנה של מטען והגשת סבסוד עם חוזה תפעולי מיוחד. זה למעשה חוזה החכירה הראשון בתעשייה המשקף הערכות להידרדרות הסוללות במהלך תקופת החכירה, בהתבסס על תוכניות התפעול של הלקוח.
מלבד ניהול תפעול ותחזוקה מונעת בדומה לשירותים קונבנציונליים, ניהול הטעינה מרחוק מתממש באמצעות פונקציונליות בקרת הרכב של פלטפורמת המידע לרכב מסחרי, ושינוי של שיא צריכת החשמל יושג על ידי קישור מערכת ניהול האנרגיה מהמיתקנים של הלקוח. בהתאם לצרכי הלקוח, באיסוזו מציעים תמיכה בתחומים כגון הכנסת פנלים סולריים, תוכניות אנרגיה מתחדשת ו'תעודות אנרגיה' על שימוש בדלק שאינו מופק מנפט.
צעד נוסף הוא הנפקת דוחות לממשלה על כמויות פליטת גזי חממה, כנדרש על פי החוק לקידום אמצעים נגד התחממות כדור הארץ וחוק החיסכון באנרגיה המתוקן (נכנס לאחרונה לתוקף ביפן).