זינוק במכירת משאיות חשמליות בסין
כמעט 65,000 משאיות נקיות נמכרו בסין במחצית הראשונה של 2024. הנתון הזה הוא בערך המספר של הרכבים הנקיים החדשים שנמכרו כל שנת 2022. למשאיות חשמליות עם סוללות יש נתח שוק של 9% במגזר הכבד ו-10% נתח שוק במגזר הבינוני.
מדוח שפרסמה המועצה הבינלאומית לתחבורה נקייה (ICCT) עולה, כי מאפייני המכירות בסין שונים מהמאפיינים באזורים אחרים בעולם כגון אירופה או צפון אמריקה. נוסף על כך נתוני הדוח מלמדים שבמחצית הראשונה של השנה נמכרו כ-13,000 אוטובוסים בעלי אפס פליטה מזהמת.
בחלוקה לסגמנטים, בשוק המשאיות הכבדות היו שינויים בתמהיל סוגי הדלק לעומת שנים קודמות. במחצית הראשונה של 2024 היו משאיות דיזל 55% מהמכירות, ירידה מ-80% במחצית הראשונה של 2023, ומשאיות המונעות בגז טבעי היו 35% מהמכירות - עלייה של 8% משנה לשנה. משאיות חשמליות עם סוללות הגיעו לנתח מכירות של 9% והיו טכנולוגיית הכוח השלישית הכי פופולרית בשוק. באמצע שנת 2024 הגיע נתח השוק של משאיות כבדות חשמליות עם סוללות לשיא חדש של 14%, עלייה של 35% מינואר 2024. שוק המשאיות הכבדות עם תאי דלק נותר בהתהוות, עם 332 כלי רכב שנמכרו ביוני 2024 - 1% בלבד.
באשר למשאיות בטווח המשקל הבינוני, דיזל נותר אמצעי ההנעה הדומיננטי במחצית הראשונה של 2024 - 86% מסך המכירות וירידה של 4% משנה לשנה. נתח השוק של רכבים חשמליים בעלי סוללה חשמלית הגיע ל-10% - מערכת ההנעה השנייה הפופולרית בסגמנט. כמו בשוק המשאיות הכבדות, מצברים מסוג LFP הן הכימיה השלטת של המצברים בקרב משאיות בינוניות בסין. רוב דגמי המשאיות הבינוניות החשמליות צוידו בסוללות של 100 קילו-ואט כדי לאזן בין עלות לטווח זמין.