ריקול ליותר ממיליון רכבי פורד
חברת פורד (Ford) הודיעה על ריקול נרחב ל־1,075,299 רכבים מדגמי פורד ולינקולן בעקבות תקלה במסך המרכזי ובמערכת מצלמת הרוורס, שעלולה לגרום למסך להיתקע או להתנתק בעת נסיעה לאחור. התקלה נובעת מטעות בתוכנת מערכת המולטימדיה שמשלבת מחשב מידע ומערכת בידור (SYNC), ועלולה לגרום למסך לקפוא, להיכבות או לא להציג את תמונת מצלמת הרוורס, ללא כל סימן מקדים.
לפי מסמכים שפרסמה הרשות האמריקנית לבטיחות בדרכים (NHTSA), הריקול נוגע למגוון רחב של דגמים מכל מיני שנות דגם: פורד ברונקו (Bronco), אדג' (Edge), אסקייפ (Escape), אקספדישן (Expedition), טרנזיט (Transit), ריינג'ר (Ranger), מוסטנג (Mustang) ו-Mach E. דגמים של לינקולן: קורסייר (Corsair), נאוטילוס (Nautilus) ונביגייטור (Navigator). ברשימה מצוינות גם משאיות כבדות מסדרה F, מדגמי F-250 עד F-600. טווח השנים כולל רכבים מהשנים 2021 עד 2025, בהתאם לדגם.
המסמכים מציינים כי מדובר בשגיאה בתוכנת מודול ה־APIM (ממשק פרוטוקול אביזרים), שגורמת אתחולים בלתי צפויים של המערכת. לפיכך ייתכנו עיכובים, קיפאון או היעדר תצוגה של מצלמת הרוורס. התקלה עלולה להשפיע על שדה הראייה של הנהג ולפגוע בבטיחות, במיוחד בזמן חניה או תמרונים בשטח צפוף. לפי פורד, דווח מקרה אחד בלבד של נזק לרכוש בגלל התקלה, ולמרבה המזל לא דווח על פציעות.
לצורך תיקון התקלה, בעלי הרכבים יתבקשו להגיע למוסכי פורד או לינקולן כדי לבצע עדכון תוכנה ל־APIM. העדכון עדיין אינו זמין. רכבים בעלי יכולת עדכון אלחוטי (OTA) יוכלו לקבל את התיקון מרחוק, בלי להגיע פיזית למוסך. פורד כבר הודיעה לספקים ולנקודות השירות הרשמיות, ומ־16 ביוני יישלחו מכתבים ראשונים לבעלי הרכבים. מכתבי עדכון נוספים יישלחו ברגע שהפתרון יהיה מוכן. לפי הערכות NHTSA, העדכון צפוי להיות זמין ברבעון השלישי של השנה.