מגה מוסך
חדשות
חדשות מקומיות
לעמוד קודם

סורקי נזק לרכבים להשכרה

13/08/2025
זמן קריאה: 1 דק'

חברת השכרת הרכב הרץ (Hertz) החלה בפרויקט רחב היקף לשדרוג מערך הבדיקות שלה באמצעות סורקים מבוססי בינה מלאכותית שיזהו נזקים ברכב לפני תקופת השכרה ואחריה. הסורקים שפותחו בשיתוף עם חברת UVeye הישראלית הם בבחינת שינוי טכנולוגי ממשי בתחום השכרת הרכב. המטרה היא לשפר את דיוק האבחון, לחסוך זמן ולחזק את תחושת ההוגנות בקרב הלקוחות. עד סוף שנת 2025 הסורקים צפויים להיות פעילים ב־100 לפחות מתוך כ־1,600 סניפים של הרץ ברחבי ארצות הברית.

בינה מלאכותית במקום בדיקה ידנית

המערכת מפעילה מצלמות מתקדמות ואלגוריתמים של למידת מכונה כדי לסרוק את גוף הרכב, צמיגים, שמשות ותחתית הרכב, ולזהות פגיעות, שריטות או סימני בלאי. הסריקה אוטומטית, נעשית עם החזרת הרכב, ודוח נזק נשלח ללקוח בתוך דקות. המערכת גם מסוגלת לזהות בעיות תחזוקה פוטנציאליות, לפיכך אפשר להוציא רכבים לטיפול מוקדם ולמנוע תקלות בטיחותיות. לפי הרץ, מדובר בשדרוג ממשי בתדירות, במהימנות ובמהירות של תהליך ההחזרה.

המערכת הושקה לראשונה בשדה התעופה הבינלאומי של אטלנטה, כשלב פיילוט לפני פריסה מלאה. לפי החברה, תהליך ההחזרה צפוי להיות מהיר יותר, והלקוחות יקבלו תיעוד מדויק של מצב הרכב לפני ההשכרה ואחריה.

חוויה שקופה או מקור לעלויות מפתיעות?

לצד ההבטחות לשקיפות, דיווח שפורסם באתר The Drive מעלה סימני שאלה. לפי הדיווח, לקוח שקיבל רכב מטריפטי (Thrifty), חברה בת של הרץ, נדרש לשלם 440 דולר על שריטה של כ־2.5 ס"מ על אחד מחישוקי הרכב. הסכום כלל 250 דולר על תיקון, 125 דולר דמי טיפול ו־65 דולר דמי ניהול. הדוח התקבל תוך דקות, בלי שהלקוח היה נוכח בתהליך הבדיקה או קיבל אפשרות מיידית לערער.

הלקוח ניסה ליצור קשר עם נציג אנושי, אך גילה שהמערכת האוטומטית מאפשרת רק פתיחת פנייה לבדיקה חוזרת, עם מענה שעשוי להתעכב עד עשרה ימים. בינתיים הוצע לו תמריץ כספי לתשלום מהיר - הנחה אם ישלם בתוך יומיים או שבוע. הפער הזה בין מהירות ההפעלה לבין איטיות התמיכה האנושית עורר ביקורת.

בהצהרה רשמית מסרה הרץ: "הרוב המוחלט של ההשכרות מסתיימות ללא נזק. כאשר נגרם נזק, אנו מאמינים שהתהליך הדיגיטלי מספק פתרון שקוף, מהיר ומדויק."

החברה הדגישה כי היא מייחסת חשיבות להחלת עלות התיקון של הנזקים על מי שגרם להם, ולא תתגלגל לכל לקוחות החברה דרך העלאה גורפת במחירים. כמו כן נמסר כי השימוש בטכנולוגיה מבטיח תיעוד אמין ומדויק יותר, שמפחית את המחלוקות בין לקוחות לבין החברה. עם זאת המקרה שפורסם מלמד כי תהליך הערעור עדיין רחוק מלהיות אוטומטי או נוח, וכי חלק מהלקוחות עשויים לחוש כי המערכת חד־צדדית.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן