מגה מוסך
כתבות
מגה טיפ
לעמוד קודם

טיפים מחברת שגריר: איך לשמור על הרכב בזמן קורונה

לא למהר להחליף מצבר

15/11/2022
זמן קריאה: 3 דק'

הרכבים בעידן המודרני מבוססי מחשב. יש להם מערכות נלוות מתוחכמות, הם רגישים הרבה יותר מרכבי העבר לבעיות חשמל ומתח, ולכן מצריכים תחזוקה מיוחדת. בשל המשבר הנובע מהתפשטות נגיף קורונה, הושבתו עסקים רבים ורכבים רבים עומדים זמן רב ללא תנועה. עם הסרת ההגבלות בהדרגה מגלים חלק מבעלי הרכב כי רכביהם אינם מניעים או ניזוקו.

קבוצת שגריר שירותי רכב, ספקית של שירותים לחברות ביטוח, שיתוף והשכרה של רכבים, מסבירה איך צריך לטפל ברכב בזמן עמידה ממושכת. החברה אספה המלצות טובות מצוות המכונאים ואנשי המקצוע המוסמכים שלה, אשר יעזרו לכם לשמור על הרכב במיוחד בתקופה זו.

שומרים על המצבר מפני התרוקנות

ליאור לוי, מכונאי מוסמך בשגריר אומר, כי יש להתניע את הרכב פעם ביומיים, ולכל המאוחר פעם אחת בשלושה ימים, בכל פעם למשך 20 דקות בערך.

ניתוק של המצבר אינו מומלץ. גם כאשר המצבר לא טעון, הוא עדיין מעביר חשמל מינימלי למחשב הרכב, אשר נמצא במצב שינה. כאשר מנתקים את המצבר לגמרי, המחשב אינו מקבל חשמל כלל, ובמקרה כזה עשוי להתאפס ולגרום כל מיני נזקים ברכב.

יש לבדוק שקטבי המצבר נקיים וללא סימני הצטברות של קורוזיה או חומצה. אם הקטבים נגועים, יש לנקות בעזרת מים חמים ולשמן בגריז או וזלין.

התנעה באמצעות כבלים

לנוכח ההתקדמות הטכנולוגית של הרכבים, אשר רובם נשלטים על ידי מחשבים בתוך הרכב, לוי מזהיר כי התנעה לא נכונה על ידי כבלים, ללא ידע טכני, עלולה לגרום נזקים חמורים למחשבי הרכב. התנעה לא נכונה עשויה להיות חיבור הפוך, העברת זרם חשמלי חזק מדי ולא מבוקר ועוד. הנזקים עשויים להגיע לאלפי שקלים. על כן עדיף להזמין מכונאי מוסמך, אשר יבצע את ההתנעה ויבדוק את מתח המצבר תוך שמירה על מחשבי הרכב, ויחליף מצבר רק אם יש בכך צורך.

רן גבאי, סמנכ"ל תפעול ושירות בשגריר ציין, כי מניסיונה של שגריר, רק 20% מכלל שירותי ההתנעה בתקופה זו מסתיימים בהחלפת מצבר. השאר יכולים להסתפק בהתנעה ובתיקונים קלים.

 

 

חניה

על פי גבריאל אטיאס, מנהל מרכז שירות שגריר בחולון, אם הרכב עומד הרבה זמן, כדאי להחנותו במקום סגור ומוצל, עדיף חניה מקורה. הדבר לא תמיד מתאפשר, ולכן בזמן חניה בחוץ יש להקפיד על מספר כללים:

* בעת חניה ברחוב, מומלץ לבחור חניה מוצלת ככל היותר ולהקפיד לקפל את מראות הצד.

* רצוי להחנות את הרכב במקום שאינו משמש מוקד של הולכי רגל כדי למנוע נזקים שעלולים להיווצר מעוברים ושבים מרובים.

* בחניה תחת כיפת השמים, כשהשמש קופחת, הטמפרטורה בתוך רכב סגור עשויה להגיע אף מעבר ל-150 מעלות. חום כזה עלול לגרום סדקים בדשבורד ובחלקי הפלסטיק, ולהביא לפליטת חומרים רעילים. על כן במשך היום מומלץ לכסות רכב עומד (ממש כמו פעם).

* בשעות הערב יש להסיר את הכיסוי, במיוחד במקומות מרובי לחות כגון ערי החוף, כדי למנוע הצטברות חלודה.

צמיגים

מיכאל דוק, מנהל מוסך מכונאות רכב של שגריר מציין, כי כאשר הרכב עומד עמידה ממושכת, הצמיגים עשויים לאבד לחץ אוויר. עקב עמידה ממושכת של הצמיג במצב כזה, עלול להיגרם עיוות במבנה הצמיג, והוא לא ישוב למצבו הקודם, גם לאחר ניפוח. על כן במקרה שהרכב עומד תקופה ארוכה, מומלץ לנפח את הצמיג 15% מעל הלחץ הרגיל. חשוב להוריד את הלחץ המיותר לפני חזרה לנסיעה ברכב.

מילוי אוויר בגלגל החלופי חשוב לא פחות, אך נוטים לשכוח אותו. הדבר חשוב למקרה שתצטרכו להחליף גלגל. הגלגל החלופי יהיה מלא ותקין, ויחסוך גרירה לעמדת מילוי אוויר.

תקינותן של מערכות בלימה

האם מערכות הבלימה יחלידו וישפיעו על יכולת הבלימה של הרכב?

אלון סיגטי, קצין בטיחות מקצועי בתעבורה של שגריר, אומר כי גם אם מצטברת חלודה על צלחות הבלמים, היא אינה משפיעה על איכות צלחות הבילום. במהלך נסיעה חלודה זו יורדת בשל חיכוך הרפידות עם הבלמים. ייתכן שבתחילת פעולת הבלימה ובזמן בלימה בנסיעה איטית יישמעו רעשים, אך הם אינם משפיעים על יכולת הבלימה של הרכב. אם מורגש כי איכות הבלימה של הרכב נפגמה, יש להגיע מייד למוסך מוסדר.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן