בקשה לתביעה ייצוגית נגד קופל גרופ
בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד חברת שירותי הדרך והגרירה סטארט־קופל גרופ מחיפה (שמה המסחרי הוא קופל גרופ), המספקת שירותים משלימים לסוכני ביטוח בישראל ("ריידרים") בתחום הרכב באמצעות יותר מ־1,500 סוכני ביטוח.
בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז־לוד על ידי רמז בן דבר, תושב הוד השרון, נאמר כי החברה משווקת ומוכרת כיום 50 כתבי שירות לרכב כמוצר משלים לביטוח, שהם הסכמים בינה לבין לקוחותיה.
תמורת תשלום שנתי של לקוחות הרוכשים את כתבי השירות לרכב, החברה מתחייבת במסגרת כתבי השירות לספק מגוון רחב של שירותים לכל סוגי הרכב - אוטובוסים, משאיות, רכבים פרטיים, אופנועים, רכבים חשמליים מסוגים שונים ועוד. השירותים כוללים בין היתר גרירה, רכב חלופי, אספקת דלק, החלפת גלגל, כיסוי לשבר בשמשות והחלפת מצבר, כמפורט בכתבי השירות לרכב.
ואולם, נטען בבקשה, החברה אינה מציגה או מגלה את מלוא הפרטים ההכרחיים והמהותיים, שגילויים נדרש בטרם רכישת כתבי השירות לרכב, הן בהסכמים שבין הצדדים (כתבי השירות לרכב) והן בפרסומיה.
במקרה של המבקש, הוא נזקק להחלפת שמשה ברכבו. החברה אמנם החליפה לו את השמשה, אך הוא נאלץ לשלם תשלום נוסף בגין החלפת השמשה והתקנתה. זאת על אף שאין כל אזכור בכתבי השירות לרכב כי ייאלץ לשלם תשלום זה במקרה שהחברה תממש את התחייבותה בכתבי השירות לרכב ותתקין שמשה חדשה ברכבו.
בבקשה נטען, כי החברה גובה כספים מלקוחותיה בעבור הסכם שאינו מגלה את מלוא העובדות המהותיות שעליה לגלות ללקוחותיה, ועל כן עליה להשיב להם את הכספים שגבתה מהם שלא כדין.
המבקש סבור כי בשל התנהלותה של החברה, עומדת לו ולשאר חברי הקבוצה המיוצגת, שהתקשרו עימה בהסכמים לרכישת כתבי שירות לרכביהם ונאלצו לשלם תשלומים שאינם מופיעים בכתבי השירות, הזכות לביטול ההסכם, וכן פיצוי והשבה על הנזקים שנגרמו להם בגין הפרת ההסכם על ידה.
אילוסטרציה